در خصوص حملات اخیر به سوریه طرف هیچ کس نیستیم/ روابط ترکیه با ایران و روسیه مانند سابق نخواهد بود

سرویس سوریه - آلدار خلیل، عضو جنبش جامعه دموکراتیک کردهای سوریه در اظهاراتی با اعلام بی طرفی در خصوص حملات اخیر دول غربی به سوریه عنوان کرده است: روابط ترکیه با ایران و روسیه مانند سابق نخواهد بود.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری زرنیوز، آلدار خلیل، عضو جنبش جامعه دموکراتیک کردهای سوریه (TEV-DEM) در اظهاراتی با اشاره به حملات اخیر دول غربی به سوریه عنوان کرد: دیگران اگر به صورت تئوریک مخالفت خود را با سلاح های شیمیایی اعلام می کنند, ما کردهای سوریه غم ها و سختی های استفاده از این سلاح ها را تجربه کرده ایم. از همین رو هر کس که دست به استفاده از این سلاح ها بزند ما مخالفت می کنیم. در خصوص حملات اخیر طرف هیچ کس نبوده و از حل و فصل صلح آمیز حمایت می کنیم.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: ایالات متحده آمریکا تلاش می کند به تاثیر روسیه در سوریه پایان دهد. هدف آمریکا بر هم زدن ائتلاف روسیه – ترکیه – ایران است. می خواهند ژنو را بار دیگر در اولویت قرار دهند. آمریکا چنین حساب هایی در سر دارد. آمریکا تلاش می کند در سوریه و منطقه به عنوان قدرت اول شناخته شود. فاکتورهایی که ادعای حمله شیمیایی به دوما را برجسته کرد همین است وگرنه صدها بار حمله شیمیایی صورت گرفته است.

خلیل با اشاره به رضایت و حمایت ترکیه از این حملات نیز خاطرنشان کرد: بعد از این اقدام ترکیه برخی تغییرات در روابط به وجود خواهد آمد، بعد از این ارتباط ترکیه با روسیه و ایران مانند گذشته نخواهد بود. روابطشان با آمریکا و غرب نیز مانند گذشته نخواهد بود. ترکیه هر چقدر هم به روسیه نزدیک شود باز یک کشور عضو ناتو است. این یک امتحان کوچک بود.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 57360

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha