۲۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹
تداوم بارش تا سه‌شنبه 28 فروردین

<p dir="rtl">سرویس ایران- بارندگی تا سه‌شنبه 28 فروردین 1397 در قسمت‌ای مختلف کشور ادامه داشته و در بعضی ساعات با بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی همراه خواهد بود.

به گزارش کردپرس از روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، احد وظیفه، مدیریت پیش‌بینی و هشدار این سازمان، با بیان این‌که سامانه بارشی مستقر در کشور به تناوب تا روزهای پایانی هفته فعال خواهد بود، گفت: امروز دوشنبه 1397/1/27 هم‌چنان سامانه بارشی در اغلب مناطق به جز بخش‌هایی از جنوب‌شرق و شمال‌غرب کشور فعال و در این مناطق سبب بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد بارش تگرگ خواهد شد.

وی بیان کرد: شدت بارش در این روز در جنوب کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، مرکزی، همدان، تهران، البرز، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال‌و‌بختیاری، اصفهان، برخی مناطق یزد، خراسان شمالی، خراسان‌رضوی، خراسان جنوبی، بوشهر و برخی مناطق سمنان پیش‌بینی می‌شود و بارش در سیستان و بلوچستان و هرمزگان به صورت پراکنده خواهد بود.

مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان این‌که روز سه‌شنبه 1397/1/28 هم‌چنان سامانه بارشی در کشور فعال می‌باشد و عمده فعالیت آن در نیمه مرکزی و جنوبی کشور پیش‌بینی می‌شود، شدت بارش‌ها را طی این روز در شرق کرمانشاه، همدان، لرستان، مرکزی، اصفهان، شمال خوزستان و فارس، غرب کرمان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی عنوان نمود.

این مسئول در خصوص وضعیت بارش‌ها از یکشنبه تا سه‌شنبه گفت: روز یک‌شنبه 1397/1/26 بارش در ارتفاعات البرز در استان‌های آذربایجان‌شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، قزوین، البرز، تهران، خراسان شمالی و خراسان رضوی و روز دوشنبه در ارتفاعات البرز در استان‌‌های گیلان، مازندران، گلستان، قزوین، البرز، تهران و خراسان شمالی و رضوی، کردستان و ارتفاعات زاگرس در استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری، شمال‌شرق خوزستان و جنوب همدان و روز سه‌شنبه در ارتفاعات البرز مرکزی و شمال‌شرق در استان‌های خراسان‌شمالی و خراسان رضوی و به صورت پراکنده در بخش‌هایی از ارتفاعات زاگرس مرکزی به صورت برف خواهد بود و احتمال لغزندگی و اختلال در حمل و نقل در جاده‌ها و گردنه‌های کوهستانی نواحی ذکر شده وجود دارد.

وظیفه با توجه به نفوذ جریانات شمالی از کاهش 6 تا 10 درجه‌ای دما تا امروز دوشنبه در استان‌‌های واقع در نوار شمالی کشور به ویژه سواحل شمالی، شمال‌شرق و استان‌های واقع در البرز مرکزی و شرقی خبر داد.

وی افزود: روز دوشنبه در نیمه شرقی کشور و دامنه‌‌های البرز مرکزی و شرقی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق جنوب‌شرق و شرق کشور احتمال وقوع گردو خاک وجود دارد.

کد خبر 57278

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha