ترامپ را متقاعد کردیم تا در سوریه بماند/ حمله اخیر باعث ایجاد فاصله میان ترکیه و روسیه شد

سرویس سوریه- رئیس جمهوری فرانسه تاکید کرد که همتای آمریکایی خود را برای ابقای نیروهای این کشور در سوریه قانع کرده و با حمله نظامی اخیر نیز باعث ایجاد فاصله میان ترکیه و روسیه شدند.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه شامگاه یک شنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی "بی اف ام" و پایگاه اینترنتی "مدیا پارت" مدعی شد که تمامی موشک های شلیک شده در جریان حمله نظامی کشورش به همراه آمریکا و بریتانیا به سوریه، به اهداف خود اصابت کرده و این حمله نیز از نظر نظامی موفقیت آمیز بوده است.

ماکرون حمله نظامی به سوریه را مشروع و در چارچوب استانداردهای جامعه بین المللی برشمرده که برای بازگرداندن اعتبار جامعه نیز ضروری بوده، تاکید کرد که فرانسه و هم پیمانان آن علیه نظام تحت رهبری بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه اعلام جنگ نکرده و حل بحران این کشور نیز نیازمند همکاری با روسیه، ایران و ترکیه است.

وی با بیان این که مسکو پیش از این از تصویب قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل در رابطه با سوریه جلوگیری کرده و باعث شده جامعه بین المللی و دیپلماسی در حالت ناتوانی قرار بگیرند، اعلام کرد که به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه اطلاع داده که این کشور نیز در به کار گیری سلاح شیمیایی در سوریه شریک است.

رئیس جمهوری فرانسه با تاکید بر این که در حال حاضر به دنبال یک راه حل سیاسی با هدف آغاز مرحله انتقالی در سوریه هستند و این مسئله نیز در اصل همان چیزی است که روسیه پیشنهاد داده، خاطر نشان ساخت که باید با ایران نیز در رابطه با سوریه گفت و گو کرد چرا که بنا بر ادعای وی از طریق شبه نظامیان شیعه در این کشور حضور نظامی دارد.

ماکرون با اعلام این که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نزدیک 10 روز پیش گفته بود که قصد دارد نیروهای کشورش را از سوریه خارج کند با این حال توانستند وی را متقاعد کنند تا به حضور نظامی خود در این کشور ادامه بدهند، تاکید کرد که وی را همچنین قانع کردند تا حمله اخیر به سوریه تنها سایت های شیمیایی را در بر بگیرد.

وی با ادعای این که مدارکی دال بر استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه دریافت کرده اند و نیروهای فرانسوی نیز در حمله بامداد شنبه سه سایت تسلیحات شیمیایی را هدف قرار دادند، تاکید کرد که ترکیه از این حمله پشتیبانی کرده و این مسئله نیز باعث ایجاد فاصله میان آنکارا و مسکو در رابطه با سوریه شده است.

کد خبر 57272

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha