مهمترین تحولات روز شنبه 25/1/1397 در ترکیه

سرویس ترکیه – نگاهی به مهمترین تحولات روز شنبه 25 فروردین 1397 در کشور ترکیه می اندازیم.

  • رجب طیب اردوغان: حمله به سوریه را درست و بجا ارزیابی می کنیم

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی درباره حملات شب گذشته نیروهای ائتلاف به سوریه عنوان کرد: عملیات های صورت گرفته را درست و بجا ارزیابی می کنیم. دولت مرکزی سوریه متوجه شد که چنین حملاتی بی جواب نخواهد ماند.

  • سخنگوی حزب عدالت و توسعه: قبل از حمله نیروهای ائتلاف به سوریه ترکیه درجریان کار قرار داده شد

ماهر اونال، سخنگوی حزب عدالت و توسعه در اظهاراتی با اشاره به حملات نیروهای ائتلاف بین المللی به سوریه عنوان کرد: این حمله یک عملیات علیه سوریه نبوده و تنها به دولت مرکزی سوریه حمله صورت گرفته است. از اظهارات صورت گرفته چنین واکنشی قابل پیش بینی بوده و در این خصوص نیز اطلاعات عملیات در اختیار ترکیه گذاشته شده است.

  • بیانیه وزارت خارجه ترکیه در خصوص حملات نیروهای ائتلافی به سوریه: از عملیات صورت گرفته رضایت داریم

وزارت خارجه ترکیه با صدور بیانیه ای در خصوص حملات نیروهای ائتلاف بین المللی به سوریه اعلام کرد: از عملیات های صورت گرفته رضایت داریم. این حمله یک واکنش به جا بود.

  • سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه: تلاش برای انهدام سلاح شیمیایی برای پایان دادن به بی ثباتی منطقه ناکافی است

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در بیانیه ای با اشاره به حملات نیروهای ائتلاف بین المللی به سوریه عنوان کرد: تلاش برای انهدام سلاح شیمیایی در راستای پایان دادن به بی ثباتی در منطقه ناکافی خواهد بود. هدف باید پایان دادن به جنگ در سوریه باشد. ایجاد مانع در برابر هر نوع کشتار چه با سلاح شیمیایی و چه سلاح متعارف، وابسته به ایجاد راه حل سیاسی فوری در سوریه است.

  • سخنگوی حکومت ترکیه: ترکیه قبل از حمله به سوریه در جریان عملیات قرار گرفته است/ در حمله به سوریه از پایگاه اینجیرلیک استفاده نشده است

بکر بوزداغ، سخنگوی حکومت ترکیه در اظهاراتی با اشاره به حمله آمریکا و متحدان اروپاییش به سوریه عنوان کرد: ترکیه قبل از حمله به سوریه در جریان عملیات قرار گرفته است اما در این حمله از پایگاه اینجیرلیک استفاده نشده است.

  • وزیر امور خارجه ترکیه: برای حل بحران در سوریه باید هر چه سریعتر به روند سیاسی منتقل شویم

مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در اظهاراتی با اشاره به حملات غرب به سوریه عنوان کرده است: هر چه سریعتر باید به روند سیاسی در سوریه منتقل شویم.

  • درگیری نیروهای ژاندارمری ترکیه با نظامیان PKK در منطقه دوغو بایزید 1 کشته و 5 زخمی به جا گذاشت

نیروهای ژاندارمری ترکیه در عملیاتی در منطقه کوه آگری در دوغو بایزید استان آگری با یک گروه از نیروهای PKK به شدت درگیر شدند. در این درگیری ها یک نیروی نظامی ترکیه کشته و پنج نظامی دیگر زخمی شدند.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 57204

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha