درگیری ها در ادلب ادامه داشته باشد 2 میلیون پناهنده به مرزهای ترکیه روی خواهند آورد

سرویس ترکیه - مسئول هماهنگ کننده کمک های انسانی سازمان ملل متحد به سوریه با هشدار نسبت به اوضاع ادلب عنوان کرد: اگر درگیری ها در ادلب ادامه داشته باشد احتمال روی آوردن 2 میلیون پناهنده به مرزهای ترکیه وجود دارد.

به گزارش کردپرس به نقل از تلویزیون NTV، پانوس مومتیز مسئول هماهنگ کننده کمک های انسانی سازمان ملل متحد به سوریه در مصاحبه مطبوعاتی خود در مرکز سازمان ملل متحد در اظهاراتی با اشاره به وخامت اوضاع انسانی در سوریه عنوان کرد: از سال 2011 که جنگ داخلی در سوریه آغاز شده است تا کنون وضعیت انسانی تا این اندازه وخیم نبوده و از آغاز سال جدید میلادی تا کنون 700 هزار انسان مجبور به ترک خانه های خود در سوریه شده اند.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: از آخرین ماه سال 2017 (دسامبر) تا کنون 400 هزار تن از مناطق جنوبی استان ادلب به مرکز این استان فرار کرده اند. 60 هزار تن نیز از گروه های مخالف در غوطه شرقی به همراه خانواده هایشان به ادلب آمده اند و اسکان دادن به بیش از 2 میلیون جمعیت در ادلب بسیار سخت شده است. اگر درگیری ها در ادلب ادامه داشته باشد احتمال روی آوردن 2 میلیون پناهنده به مرزهای ترکیه وجود دارد. این مسئله نیز فشار بسیار زیادی به ترکیه خواهد آورد.

مومتیز در ادامه به وضعیت عفرین نیز پرداخت و خاطرنشان کرد: بخشی از کسانی که از عفرین خارج شده بودند بازگشته اند. برخی از آنهایی که خواستار بازگشت به عفرین بوده اند، مجبور شده اند به نیروهای کنترل کننده منطقه تل رفعت رشوه بدهند. نیروهای کرد YPG به آنان اجازه خروج نمی دهند.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 57172

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha