پس از خروج پ.ک.ک، یک نیروی خارجی نمی‌تواند به عراق تجاوز کند

سرویس عراق و اقلیم کردستان - رئیس‌جمهوری عراق در واکنش به گزارش‌های مربوط به‌احتمال ورود نیروهای ترکیه به شهر شنگال در استان نینوا، اظهار امیدواری کرد که آنکارا دست به چنین اقدامی نزند و گفت که پس از خروج پ.ک.ک، یک نیروی خارجی نمی‌تواند به عراق تجاوز کند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، فؤاد معصوم، رئیس‌جمهوری عراق در مصاحبه با روزنامه «الحیات» که به‌طور هم‌زمان در لندن و ریاض منتشر می‌شود، در پاسخ به سؤالی در خصوص تلاش نیروهای ترکیه برای ورود به شهر شنگال به بهانه مبارزه با نیروهای حزب کارگران کردستان (پ. ک. ک) گفت: بعد از خروج نیروهای این حزب از خاک عراق امکان ندارد یک نیروی خارجی بتواند بخشی از خاک عراق را مورد تجاوز قرار بدهد.

معصوم ضمن ابراز نگرانی از تکرار سناریوی عفرین در شنگال ابراز امیدواری کرد که ترکیه دست به چنین اقدامی نزند.

رئیس‌جمهوری عراق با بسیار عالی توصیف کردن روابط بغداد- ریاض در خصوص روابط بغداد- اربیل عربستان را بسیار عالی توصیف کرد.

وی در گفتگو با روزنامه الحیات عربستان در خصوص روابط اربیل و بغداد گفت: این روابط به روال عادی خود بازگشته و گفتگوهایی غیرعلنی و آرام بین دو طرف جریان دارد.

فؤاد معصوم ضمن استقبال از اقدام بغداد برای پرداخت حقوق کارکنان دولت اقلیم کردستان افزود: نه اقلیم کردستان می‌تواند از دولت مرکزی بی‌نیاز شود و نه بغداد می‌تواند از اقلیم دست بردارد؛ چرا هر دو یک کشور واحد را تشکیل می‌دهند و منافع آن‌ها به هم مرتبط است.

رئیس‌جمهوری عراق با انتقاد از کشمکش سیاسی موجود در کشورش گفت: اتهام زنی برخی از جریان‌ها در عراق به جریان‌های دیگر، از جذب سرمایه‌های خارجی در کشور جلوگیری می‌کند.

معصوم بابیان اینکه کشورهای زیادی برای بازگشت ثبات به عراق کمک کرده اند و کمک‌های زیادی به آوارگان عراقی شده که باید به مناطق خود بازگردند، افزود: کمک‌های بشردوستانه و بین‌المللی دریافت کرده‌ایم که گاهی در حد ۲۰ میلیون دلار و گاهی ۱۵ میلیون دلار بوده، اما این کمک‌ها به حدی نیست که مشکلات آوارگان را کاملاً حل کنند.

کد خبرنگار:20103

کد خبر 56590

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha