بیشتر فرماندهان کُرد جنگ با داعش را رها کرده اند

سرویس جهان- به گفته سخنگوی ائتلاف ضدداعش، بیشتر فرماندهان کُرد که در رقه و دیرالزور مبارزه با داعش را هدایت می کردند به خاطر تقابل در عفرین جنگ در این مناطق را رها کرده اند.

به گزارش کردپرس، رایان دیلون سخنگوی ائتلاف ضدداعش به رهبری آمریکا می گوید تهاجم ترکیه به عفرین باعث شد حجم مبارزه با داعش در شرق سوریه به دلیل رها کردن این جبهه از سوی فرماندهان کُرد کاهش یابد.

رایان دیلون به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ائتلاف ضدداعش مجبور شد به خاطر این که تعداد زیادی از فرماندهان نیروهایی که با داعش مبارزه می کردند و این مبارزه را به خاطر تهاجم ترکیه به عفرین رها کردند از حجم این مبارزه بکاهد.

وی افزود: آشکار است که تعداد زیادی از جنگجویانی که در شرق سوریه با داعش مبارزه می کردند نبرد با داعش را رها کرده اند و صریحا بگویم تعداد آنها 1700 تن بود و بیشتر فرماندهان این نیروها کُرد بودند. بنابر این، تعداد زیادی از فرماندهان این نیروها در دره روت فرات این جبهه را ترک کرده اند.

سخنگوی ائتلاف ضدداعش درباره تاثیر رفتن نیروهای کرد از جبهه رقه و دیرالزور افزود: توانایی ما در انجام عملیات گسترده و فشار بر گروه تروریستی داعش محدود شده است.

وی در عین حال گفت بیشتر نیروهای سوریه دموکراتیک هنوز در این منطقه به نبرد با داعش ادامه می دهند اما رفتن نیروها و فرماندهان کرد بر عملیات مبارزه با داعش تاثیر گذاشته است. عملیات ها در این مناطق به خاطر آنچه در عفرین اتفاق افتاد کاهش یافته است.

سخنگوی ائتلاف ضدداعش با اشاره به این که تعداد دیگری به نیروهای سوریه دموکراتیک متشکل از کردها و اعراب افزوده شده گفت: اکنون نیروهای اعراب اکثریت این نیرو را تشکیل داده و کردها در اقلیت هستند.

ارتش ترکیه و نیروهای شورشی مورد حمایت این کشور در سوریه، روز 20 ژانویه 2018 حملاتی را برای تصرف منطقه تحت کنترل کردها در عفرین آغاز کردند. این نیروها پس از گذشت 58 روز از عملیات موسوم به شاخه زیتون، روز 18 مارس 2018 شهر عفرین را به تصرف خود در آوردند.

کد خبرنگار: 40101

کد خبر 56003

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha