هشدار اتحادیه میهنی کردستان در خصوص توطئه منطقه ای علیه کُردها در خاورمیانه

سرویس عراق و اقلیم کردستان- دفتر سیاسی حزب اتحادیه میهنی کردستان طی اطلاعیه ای رسمی، ضمن محکوم کردن حملات هوایی ترکیه به اقلیم کردستان هشدار می دهد که توطئه ای منطقه ای علیه کردها در جریان است و خاورمیانه در آستانه جنگ و انفجاری عظیم قرار گرفته است.

به گزارش کردپرس، روز گذشته پنج شنبه 2 فروردین /22 مارس، در ساعت 1 و 30 دقیقه بامداد به وقت محلی، جنگنده های ارتش ترکیه منطقه بالکایه تی از توابع استان اربیل را به شدت بمباران کرده و در نتیجه 4 شهروند غیرنظامی منطقه جان خود را از دست دادند.

دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان در پی این واقعه با انتشار اطلاعیه ای ضمن محکوم کردن این حمله و نقض مرزهای زمینی و هوایی اقلیم کردستان از سوی ارتش ترکیه، اعلام کرد هیچ نیروی مسلح پ.ک.ک، در روستاهایی که هدف بمباران ترکیه قرار گرفته حضور ندارد و شهروندان اقلیم کردستان قربانی سیاست های جنگ طلبانه ترکیه می شوند.

اتحادیه میهنی با تأکید بر ضرورت توقف این حملات از سوی ترکیه، اعلام می کند که این کشور ترور هوایی را علیه مردم اقلیم اعمال می کند و از لحاظ قانونی وظیفه جبران خسارات مادی و معنوی قربانیان بر عهده این کشور است.

دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان هشدار می دهد که حمله ترکیه به اقلیم کردستان هم‌زمان با اشغال عفرین و تهدید به اشغال کوبانی، منبج، رمیلان و قامیشلو، نشان می دهد که پس از پیروزی کردها بر داعش، توطئه ای منطقه ای علیه کُردها در جریان است و خاورمیانه در آستانه جنگ و انفجاری عظیم قرار گرفته است.

در ادامه این اطلاعیه تأکید شده که در شرایط کنونی، این خطر وجود دارد که معادلات و مناقشات میان ابرقدرت های جهانی و دولت های منطقه، به زیان مبارزات آزادی‌خواهانه و دمکراتیک کردها پایان یافته و توافقی دیگر به سان توافق لوزان بر منطقه تحمیل شود.

همچنین تأکید شده که هدف از سیاست های جنگ طلبانه ترکیه، تغییر نقشه جغرافی و سیاسی منطقه در راستای منافع حزب عدالت و توسعه حاکم بر این کشور است.

اتحادیه میهنی با اشاره به اختلافات سیاسی داخلی میان کردها هشدار داده که احزاب کرد هنوز خطر و تهدیدات موجود شرایط کنونی علیه کردها را درک نکرده و دولت عراق نیز پس از کنترل کرکوک، حاضر به حل مشکلات خود با کردها و اجرای قانون اساسی عراق، نیست.

در بخشی دیگر از اطلاعیه آمده که کردستان سوریه در معرض تهدید توطئه نظامی خطرناکی قرار دارد و اقلیم کردستان نیز در آستانه انتخاباتی سرنوشت ساز است، اما احزاب کرد به جز صدور بیانیه و ابزار همدردی اقدام عملی دیگری در جهت حل اختلافات و ایجاد اتحاد میان تمامی احزاب کردستانی انجام نداده اند و هیچ گونه استراتژی مناسبی برای مقابله با این تهدیدات در پیش نگرفته اند.

اتحادیه میهنی کردستان، حل اختلافات و مشکلات داخلی میان احزاب کرد و کسب حمایت های بین المللی بیشتر برای کردها و نیز حل اختلافات کردهای عراق با دولت این کشور، در چارچوب قانون اساسی و رفع بحران و مشکلات اقتصادی اقلیم کردستان را بهترین راه حل برای برون رفت از این شرایط می داند.

در این اطلاعیه اشاره شده که 4 شهروند اقلیم کردستان که در حملات هوایی روز گذشته ترکیه جان خود را از دست داده اند، از اعضای اتحادیه میهنی کردستان بودند.

کد خبر 56002

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha