نگرانی شنگالی ها از تهدیدهای اردوغان به لشکرکشی

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یکی از مقامات حزب دمکرات کردستان (پارتی) اعلام کرد که تهدید های رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه مبنی بر لشکرکشی به شنگال و مناطق مرزی اقلیم کردستان، موجی از نگرانی را میان شهروندان شنگالی به وجود آورده است.

به گزارش کردپرس، محما خلیل، به رسانه های حزب دمکرات کردستان (پارتی)، گفت: "باید از آمریکا خواسته شود که قاطعانه در این باره تصمیم بگیرد و از لشکرکشی ترکیه به شنگال جلوگیری نماید."

وی در ادامه اظهار داشت: "مردم شنگال ترس آن را دارند که آنچه در عفرین روی داد در شنگال نیز روی دهد و کردهای ایزدی دوباره آواره شوند. "

اردوغان در سخنرانی های اخیر خود اعلام کرده بود که پس از عفرین به شنگال نیز لشکرکشی خواهند کرد.

پیش تر علی عونی از اعضای رهبری حزب دمکرات کردستان (پارتی) از حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) درخواست کرد برای جلوگیری از حمله ترکیه به شنگال از این منطقه و دیگر مناطق اقلیم کردستان خارج شود.

عونی تصریح کرد: ما پیشتر اعلام کرده بودیم که پ.ک.ک تبدیل به عامل و بهانه ای برای لشکرکشی ارتش ترکیه به لالش و شنگال خواهد شد و در نهایت این مناطق به مناطق سوخته تبدیل خواهند شد.

در پاسخ به این درخواست ، سخنگوی حزب کارگران کردستان تاکید کرد که نیروهای این حزب از هیچ یک از مناطقی که در آن ها مستقر هستند خارج نخواهند شد.

سرحد وارتو در گفتگو با سایت خبری اس. ان. ان، در خصوص درخواست ها از این حزب برای خروج از شمال عراق به منظور جلوگیری از حمله ارتش ترکیه به این مناطق، گفت: لازم است هر شخصیت و حزبی این واقعیت را به خوبی درک کند که هدف ترکیه در کردستان عراق و کردستان سوریه، مردم کرد و سرزمین آن ها است و حضور پ.ک.ک بهانه ای بیش نیست.

وارتو افزود: لازم است تحلیلی درست و دقیق از مسئله تجاوز ترکیه به شنگال و اقلیم کردستان ارائه گردد، این که ترکیه حضور پ. ک. ک را بهانه قرار داده ، واقعیت دارد، اما اقدامات ترکیه در کردستان عراق و کردستان سوریه برای اشغال آن ها است.

سخنگوی پ. ک. ک درباره موضع نهایی این حزب در خصوص درخواست ها برای خروج از کردستان عراق و دیگر مناطق، گفت: تصمیم پ. ک. ک این است که تا آخرین قطره خون در مناطقی که مستقر هستیم، باقی خواهیم ماند و از هیچ منطقه ای هم عقب نشینی نخواهیم کرد.

کد خبر 55999

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha