تاکید آمریکا بر ادامه حضور در منبج سوریه بر خلاف تهدیدهای ترکیه

سرویس جهان- مقامات نظامی آمریکایی گفته اند بر خلاف تهدیدهای ترکیه مبنی بر احتمال تصرف شهر منبج واقع در 100 کیلومتری عفرین از سوی ارتش ترکیه و نیروهای ارتش آزاد، نیروهای آمریکایی این منطقه را ترک نخواهند کرد.

به گزارش کردپرس، مقامات ترکیه می گویند بعد از تصرف شهر کردنشین عفرین در شمال سوریه، در صورتی که نیروهای کرد سوریه موسوم به ypg شهر منبج واقع در 100 کیلومتری شرق عفرین ار ترک نکنند نیروهای ارتش ترکیه و همپیمانان آن در سوریه اقدام به تصرف آن خواهند کرد. نیروهای نظامی ترکیه که برای جلوگیری از درگیری میان نیروهای کرد و نیروهای وابسته به ترکیه در این منطقه مستقر شده اند نقش نیروهای حافظ صلح را ایفا می کنند.

مقامات ترکیه ادعا می کنند با دولت دونالد ترامپ بر سر خروج نیروهای کرد از شهر منبج به توافق رسیده اند اما هدر نوئرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز گذشته با مضحک خواندن این ادعا هر گونه توافق با ترکیه را بر سر منبج تکذیب کرد.

برخی مقامات نظامی آمریکا به سایت میلیتاری تایمز گفته اند علیرغم تهدیدهای ترکیه این منطقه را ترک نخواهند کرد و با نیروهای کرد-عرب سوریه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه تا شکست کامل داعش در سوریه همکاری خواهند داشت.

یکی از فرماندهان آمریکایی نیروهای ائتلاف ضدداعش که همکاری نزدیک با نیروهای کرد سوریه دارند به میلیتاری تایمز گفت: نیروهای آمریکا همچنان در منبج حضور خواهند داشت و در صورت وجود هر گونه تهدید از خود دفاع خواهند کرد.

وی از ادامه مذاکره و گفتگو میان آمریکا و ترکیه بر سر وضعیت منبج خبر داد.

این فرمانده آمریکایی هدف از ادامه حضور در منبج را حفظ ارتباط با شورای نظامی منبج دانست که به گفته وی تعداد کمی از نیروهای کرد عضو آن هستند و وجود این شورای نظامی و همکاری آمریکا با آنها در جهت ایجاد ثبات منطقه ضرورت دارد.

کد خبرنگار: 40101

کد خبر 55985

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha