مهمترین تحولات روز پنجشنبه 2/1/1397 در ترکیه

سرویس ترکیه – نگاهی به مهمترین تحولات روز پنجشنبه 2 فروردین 1397 در کشور ترکیه می اندازیم.

  • گفتگوی تلفنی اردوغان – ترامپ با محوریت تحولات منطقه ای و مسائل دوجانبه

ابراهیم کالین، سخنگوی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی اعلام کرده است: رجب طیب اردوغان، رئیس‌ جمهور ترکیه در تماس تلفنی با دونالد ترامپ، همتای آمریکایی خود در خصوص مسائل دوجانبه و تحولات منطقه ای گفتگو کرده اند.

  • ارتش ترکیه: 41 عضو PKK در عملیات 12 روز اخیر ترکیه در اقلیم کردستان عراق کشته شده اند

ستاد فرماندهی نیروهای مسلح ترکیه در بیانیه ای با اشاره به حملات شب گذشته جنگنده های ارتش ترکیه به مواضع نیروهای PKK در اقلیم کردستان عراق اعلام کرد: در عملیاتی که نیروهای زمینی ارتش ترکیه از 10 مارس 2018 با حمایت جنگنده های ارتش ترکیه در شمال عراق علیه مواضع PKK آغاز کرده است تا کنون 41 نظامی وابسته به PKK در این مناطق کشته شده اند.

  • رئیس حزب بزرگ ترکیه: عملیات عفرین تا گری سپی، شنگال و قندیل کشیده خواهد شد

مصطفی دستیچی، رئیس حزب بزرگ ترکیه در اظهاراتی با حمایت از عملیات نیروهای ارتش ترکیه در عفرین عنوان کرد: از تمام کسانی که در این پیروزی سهم داشتند تشکر می کنم. باور دارم که پیروزی های عفرین ادامه خواهد داشت. بعد از عفرین نوبت منبج خواهد بود، بعد از آن قامیشلی و بعد از قامیشلی نوبت به کوبانی خواهد رسید و بعد از آن نیز نوبت گری سپی خواهد بود. پس از گری سپی عملیات در شنگال خواهد بود و بعد از آن انشاالله در قندیل به نتیجه نهایی خواهد رسید.

  • دستگیری 34 تن در استانبول به جرم تیلیغ گروه های تروریستی در مراسم نوروز

پلیس استانبول دیروز در اثنای تجمع کردهای استانبول در منطقه باکرکوی استانبول به مناسب عید نوروز در این شهر 34 تن را به جرم تبلیغ گروه های تروریستی در میتینگ نوروز 2018 در استانبول دستگیر کرد.

  • وزیر امور خارجه ترکیه: اگر طرح پیشنهاد تركيه به آمریکا در مورد منبج عملی نشود تنها راه نابودی تروریست ها است

مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در اظهاراتی با اشاره به مسئله منبج عنوان کرده است: در اولین مرحله YPG باید از اینجا خارج شود. بعد از آن نیروهای ترکیه و آمریکایی در آنجا حضور خواهند داشت. در دومین مرحله امنیت و اداره آنجا تعیین خواهد شد. چارچوب طراحی شده این است. بعد در جاهای دیگر رقه و تمام مناطق شرق فرات نیز این مدل اجرا خواهد شد. اگر مدل منبج با موفقیت همراه باشد نیازی به گزینه های نظامی نخواهد بود ولی اگر این طرح عملیاتی نشود تنها یک راه باقی می ماند و آن هم نابود کردن تروریست ها است. این تنها برای شرق فرات مطرح نیست، برای عراق هم مطرح است.

  • نخست وزیر ترکیه: عملیات شاخه زیتون با موفقیت به اتمام رسیده است/ 3 نیروی ارتش ترکیه در اثر انفجار بمبی دست ساز در عفرین کشته شدند

بینالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه در اظهاراتی عنوان کرده است: عملیات شاخه زیتون با موفقیت به اتمام رسیده است. اکنون پاکسازی ها در جریان است. متاسفانه تروریست ها هنگام ترک شهر تمام شهر را پر از تله های انفجاری کرده اند. هنگام پاکسازی این تله های انفجاری تلفاتی نیز می دهیم. امروز 3 نیروی ارتش ترکیه در اثر انفجار یک بمب دست ساز کشته شده اند.

  • رئیس ستاد فرماندهی نیروهای مسلح ترکیه: بازگشت پناهندگان سوری به امکان پاکسازی شده در عفرین آغاز شده است

ژنرال هولوسی آکار، رئیس ستاد فرماندهی نیروهای مسلح ترکیه در اظهاراتی عنوان کرده است: بازگشت پناهندگان سوری به محل های پاکسازی شده در عفرین آغاز شده است.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 55982

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha