عملیات نظامی ترکیه در اقلیم کردستان تهدیدی جدی برای منطقه است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس عراق تأکید کرد که اقدام ترکیه به عملیات نظامی در 15 کیلومتری خاک اقلیم کردستان تهدیدی جدی برای منطقه است و هیچ توافقی میان دولت این کشور و دولت عراق بر سر عملیات ارتش ترکیه در خاک اقلیم کردستان وجود ندارد.

به گزارش کردپرس، عبدالباری زیباری در گفتگو با سایت خبری SNN در مورد پیشروی ارتش ترکیه در 15 کیلومتری خاک اقلیم کردستان و عملیات نظامی گسترده آنان در خاک اقلیم گفت که بنا به پیگیری های کمیسیون روابط خارجی مجلس عراق هیچ گونه توافق رسمی و غیررسمی میان دولت های عراق و ترکیه در مورد این پیشروی و عملیات نظامیان ترکیه در خاک اقلیم کردستان وجود ندارد.

رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس عراق سکوت بغداد و اربیل را در مورد عملیات نظامی ارتش ترکیه در مناطق مسکونی و در عمق 15 کیلومتری خاک اقلیم مایه شرمساری و تعجب دانست و تأکید کرد که این اقدام ترکیه تهدیدی جدی به شمار می رود چراکه ارتش این کشور وارد هر منطقه ای شود، هرگز آن را مگر با اجبار جنگ و درگیری نظامی ترک نمی کند، همچنان که از دهە 70 میلادی تاکنون حاضر به ترک قبرس نشده است.

نظامیان ترکیه از هفته گذشته و تاکنون در پی اعلام مقامات این کشور در مورد حصول توافق بغداد و آنکارا در مورد همکاری برای عملیات علیه پ.ک.ک، در 15 کیلومتری خاک اقلیم کردستان عملیات نظامی گسترده ای را آغاز کرده اند.

بامداد امروز و در چارچوب این عملیات 4 شهروند منطقه بالکایه تی استان اربیل طی حمله هوایی جنگنده های ترکیه جان باختند.

کد خبر 55969

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha