سفر هیئت آمریکایی به بغداد و اربیل  برای بازگشت پیشمرگ ها به مناطق موردمناقشه

سرویس عراق و اقلیم کردستان- سخنگوی عشایر عرب نینوا از سفر یک هیئت آمریکایی به عراق و اقلیم کردستان طی هفته آینده برای توافق بر سر بازگشت نیروهای پیشمرگ به مناطق مورد مناقشه خبر داد.

به گزارش کردپرس، مزاحم الحویت، سخنگوی عشایر عرب در استان مرزی نینوا در شمال غرب عراق امروز (پنج شنبه) در گفت و گو با رادیو سوا اعلام کرد که یک هیئت آمریکایی هفته آینده از شهرهای بغداد و اربیل بازدید می کند تا در راستای توافق دولت های عراق و اقلیم کردستان بر سر استقرار دوباره نیروهای پیشمرگ در مناطق مورد مناقشه دو طرف در کنار نیروهای فدرال تلاش کند.

الحویت با بیان این که نیروهای پیشمرگ از مناطق آزاد شده از دست تروریست های داعش محافظت کردند با این حال پس از خروج آنها با توافق دولت عراق جنایت هایی در حق غیر نظامیان صورت گرفته، تاکید کرد که نمایندگان عشایر عرب برای بررسی اوضاع کنونی مناطق مذکور با مسئولان وزارتخانه های دفاع و امور خارجه آمریکا دیدار کردند.

سخنگوی عشایر عرب نینوا همچنین پیش بینی کرد که به زودی یک اتاق عملیات مشترک میان بغداد و اربیل و تحت نظارت مشاوران آمریکایی جهت هماهنگی میان نیروهای پیشمرگ و نیروهای دولت فدرال در مناطق مناقشه ایجاد شود.

کد خبر 55962

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha