ازسرگیری تحرکات داعش در استان‌های صلاح‌الدین و دیالی عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان- یکی از مقامات اتحادیه میهنی اعلام کرد که تحرکات داعش در استان های صلاح الدین و دیالی عراق، از سر گرفته شده و داعش در این مناطق به نیروهای عراقی و حشدالشعبی حمله کرده است.

به گزارش کردپرس، ملا کریم شکر، مسئول شاخه اتحادیه میهنی کردستان در منطقه حمرین طی گفتگویی با سایت خبری SNN در مورد تحرکات جدید داعش در عراق، انجام داد؛ گفت که تمامی مناطقی که در داقوق و خورماتو از توابع استان صلاح الدین که پیش‌تر در اختیار و کنترل نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان بود، اکنون به دست بقایای داعش افتاده و نیروهای عراقی توانایی کنترل و تأمین امنیت این مناطق را ندارند.

وی افزود که شمار بسیاری از بقایای داعش در صلاح الدین، از جنوب منطقه هفت تغار تا نزدیکی پل زرگه و از جنوب داقوق تا غرب خورماتو، حضور دارند و عناصر پرچم های سفید نیز که از اعضای داعش هستند، در این مناطق آزادانه به تردد و تحرکات تروریستی مشغول‌اند.

همچنین خاطرنشان ساخت که شمار نیروهای عراقی در صلاح الدین و دیالی کم است و بە همین دلیل هم داعش می تواند در این مناطق به نیروهای ارتش عراق و حشدالشعبی حمله کند و در دو روز گذشته حملاتی را در داقوق و خورماتو انجام داده که شماری کشته و مجروح به دنبال داشته است.

کد خبر 55958

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha