در هر کجا گروه های تروریستی وجود داشته باشند باید در آنجا مداخله کرد/ترکیه با اجازه روسیه و سوریه توانست وارد عفرین شود

سرویس ترکیه - کمال قلیچدار اوغلو، رئیس حزب جمهوری خواه خلق ترکیه در اظهاراتی عنوان کرده است: در هر کجا گروه های تروریستی وجود داشته باشند باید در آنجا مداخله کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه جمهوریت، کمال قلیچدار اوغلو، رهبر حزب جمهوری خواه خلق ترکیه در اظهاراتی با اشاره به عملیات عفرین توسط ارتش ترکیه عنوان کرده است: ما از عملیات عفرین از ابتدا حمایت کردیم. قبل از آغاز عملیات بر حملات هوایی تاکید کردیم و اطلاعات لازم را با بینالی ییلدیریم در میان گذاشتیم. مرکز عفرین یک مرکز شهری است، تاکید کردیم که در تفکیک تروریست ها از شهروندان عادی باید بسیار با دقت رفتار کنید. در عملیات خندق در داخل ترکیه 285 شهروند عادی جان خود را از دست دادند. ما به هیچ عنوان نمی خواهیم حتی یک سربازمان هم خون از دماغش بیاید. ما چرا به عفرین رفتیم؟ YPG چگونه آنجا مستقر شد؟ سوریه چگونه به این حال و روز افتاد؟ از طریق ترکیه به آنجا سلاح فرستاده شد، مسلمان را به جان مسلمان انداختند. ما از تمامیت ارضی کشور سوریه حمایت می کنیم. 4 کشور مهم منطقه چرا با یکدیگر متحد نمی شوند؟ چیزی که مهم است بشار اسد است یا تمامیت ارضی سوریه؟ با بشار اسد دیدار می کنند ولی در افکار عمومی چنین وانمود می کنند که دیدار نمی کنیم. بعد از کسب اجازه از اسد و روسیه توانستیم وارد عفرین شویم.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرده است: هر کجا گروه های تروریستی حضور داشته باشند باید در آنجا مداخله صورت گیرد. ولی بنده با اصلاح وضعیت سوریه با کاربرد نظامی مخالف هستم. در خاورمیانه جنگ قدرت وجود دارد. در اینجا نیز بازنده اصلی ترکیه است. 4 کشور باید یک جا گرد آمده و بحران را حل و فصل کنند.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 55946

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha