جان باختن چهار شهروند اقلیم کردستان در حملات هوایی ترکیه

سرویس عراق و اقلیم کردستان- در پی حملات هوایی ارتش ترکیه به مناطق مسکونی اقلیم کردستان در اولین ساعات بامداد امروز، چهار شهروند اقلیم کردستان جان باختند.

به گزارش کردپرس، لقمان وردی مسئول شاخه اتحادیه میهنی کردستان در منطقه چومان از توابع استان اربیل طی گفتگو با سایت خبری اس. ان. ان اعلام کرد که امروز پنج شنبه 2 فروردین /22 مارس، در ساعت 1 و 30 دقیقه بامداد به وقت محلی جنگنده های ارتش ترکیه منطقه بالکایه تی از توابع چومان را به شدت بمباران کرده اند.

وی افزود که در این حمله روستاهای سرکان و وسان از توابع منطقه قصری واقع در شمال استان اربیل هدف قرار گرفته و در نتیجه 4 شهروند غیرنظامی منطقه جان خود را از دست داده اند.

همچنین گفت که این چهار شهروند غیرنظامی در حال گردش و سیاحت در روزهای عید نوروز بوده اند که در این حمله جان خود را ازدست داده و صبح امروز به خاک سپرده می شوند.

طبق خبر در این بمباران شماری دیگر از ساکنین منطقه نیز مجروح شده اند و خسارات شدیدی نیز به منازل و باغات و زمین های کشاورزی منطقه وارد شده است.

ارتش ترکیه از هفته گذشته تاکنون عملیات نظامی گسترده ای را از زمین و هوا در اقلیم کردستان آغاز کرده و تا عمق 15 کیلومتری خاک اقلیم پیشروی کرده و وجود نیروهای پ.ک.ک، در این منطقه را بهانه ای برای پیشروی و عملیات نظامی خود می داند.

این در حالی است که هیئت وزیران اقلیم کردستان تاکنون در این مورد سکوت کرده و واکنشی به این عملیات نشان نداده است.

کد خبر 55943

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha