نمایشگاه مردم شناسی پدر ژپتوی ایران در بوکان افتتاح شد

سرویس آذربایجان غربی- نمایشگاه مردم شناسی استاد «عثمان رحمان زاده» مشهور به پدر ژپتوی ایران افتتاح شد.

"اسعد جمیانی" رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بوکان امروز چهارشنبه (1 فروردین ماه) در حاشیه افتتاح این نمایشگاه در پارک کوی محمدیه به خبرنگار کردپرس گفت: در این نمایشگاه 1500 پیکره کوچک ساخته شده از چوب توسط استاد «عثمان رحمان زاده» در قالب 60 مجموعه به نمایش گذاشته شده است.

وی افزود: امسال 11 مجموعه جدید از آثار استاد رحمانزاده به نمایش گذاشته شده است که به بحثهای روز جوانان و فرهنگ و هویت پرداخته شده است.

جمیانی در ادامه خاطر نشان کرد: نمایشگاه مردم شناسی استاد «عثمان رحمان زاده» که روای آداب و رسوم مختلف کردها است با مشارکت شهرداری بوکان تا 14 فرودین ماه پذیرایی مهمانی نوروزی است.

عثمان رحمان زاده متولد سال ۱۳۳۸ در روستای «ناچیت» بخش مرکزی بوکان است که از سال ۱۳۶۷ به هنر پیکر تراشی روی آورده و تاکنون نیز نمایشگاه های متعددی را در شهرهای کرمان، سنندج، سیستان و بلوچستان، رمانشاه، ایلام، شیراز، اصفهان، كردستان و آذربايجان غربی و هم چنین کشور عراق دایر کرده است.

به خاطر تبحر وی در هنر ساخت مجسمه های چوبی لقب «پدر ژپتوی ایرن» را گرفته و تاکنون نیز بیش از ۱۴۰۰ آدمک چوبی ساخته است.

علی رغم برپایی نمایشگاه های متعدد برای نمایش آثار این هنرمند، هنوز وعده های متعدد مسئولان برای ایجاد یک نمایشگاه دائمی مردم شناسی از آثار استاد رحمان زاده تحقق پیدا نکرده است.

کد خبر 55939

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha