مهمترین تحولات روز چهارشنبه 1/1/1397 در ترکیه

سرویس ترکیه – نگاهی به مهمترین تحولات روز چهارشنبه 1 فروردین 1397 در کشور ترکیه می اندازیم.

  • رئیس جمهور ترکیه: دولت عراق پ.ک.ک را بیرون نکند در شنگال عملیات نظامی انجام می دهیم

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی عنوان کرده است: اگر دولت مرکزی عراق پ.ک.ک را در شنگال پاکسازی نکند ما آنجا را پاکسازی خواهیم کرد. طی2 روز در شنگال 38 نیروی پ.ک.ک را از پا درآورده ایم. اگر ادامه دهیم این رقم بیشتر هم خواهد شد. در حال حاضر نیروهای نظامی ترکیه اقدامات لازم را انجام می دهند.

  • وزیر امور خارجه ترکیه: با آمریکا در خصوص منبج تفاهماتی داشته ایم/ به دنبال خروج کردها از منبج هستیم

مولود چاووش اغلو، وزیر امور خارجه ترکیه بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که کشورش و آمریکا در رابطه با شهر منبج در شمال غرب سوریه به تفاهم رسیدند اما توافق نهایی در این باره هنوز به دست نیامده است.

  • دستگیری یک تیم بمبگذاری پ.ک.ک در مرسین توسط سرویس های اطلاعاتی ترکیه

سازمان اطلاعات ملی ترکیه (میت) در عملیاتی "ادریس. د" متخصص بمب و مواد منفجره پ.ک.ک را به همراه 6 تن دیگر که از اقلیم کردستان عراق برای انجام یک عملیات تروریستی به ترکیه آمده بود، دستگیر کرد.

  • آغاز جشن بزرگ نوروز 2018 در دیاربکر

جشن بزرگ نوروز 2018 دیاربکر با حضور جمع عظیمی از مردم کُرد ترکیه از دیاربکر و استان های کردنشین و همچنین استان های غرب ترکیه که از صبح زود در محل برگزاری جشن حضور پیدا کرده بودند دقایقی پیش آغاز شد.

  • سخنرانی پروین بولدان در جشن نوروز 2018 دیاربکر: کردها همیشه پیرو صلح، آزادی، برابری و دموکراسی هستند

پروین بولدان، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها در سخنان خود در جشن بزرگ نوروز 2018 دیاربکر با تاکید بر این که کردها هر زمان پیرو صلح، آزادی، برابری و دموکراسی هستند عنوان کرده است: تمام کسانی که امروز اینجا جمع شده اند هر کدام یک کاوه آهنگر هستند.

  • افزایش 161 درصدی زندانیان ترکیه در 10 سال اخیر/ از هر 100 هزار شهروند ترکیه 244 تن در زندان هستند

بر اساس گزارشی که شورای اروپا با همکاری دانشگاه لوزان از وضعیت زندان های 47 کشور عضو این شورا منتشر کرده است، ترکیه بعد از کشور آلبانی رتبه دوم بیشترین زندانی در کشورهای عضو شورای اروپا را به خود اختصاص داده است. در این گزارش آمده است که از هر 100 هزار شهروند ترکیه 244 تن زندانی شده اند و تنها در سال 2016 تعداد زندانی ها در ترکیه رشد 9.5 درصدی را تجربه کرده است.

  • وزارت کشور ترکیه حق خریدسالانه گلوله برای شهروندان عادی را از 200 گلوله به 1000 گلوله افزایش داد

وزارت کشور ترکیه در حکمی جنجالی، حق خرید گلوله سالیانه برای آن دسته از شهروندان عادی که مجوز حمل سلاح را از وزارت کشور ترکیه کسب کرده اند از 200 گلوله در سال به 1000 گلوله افزایش داده است که این حکم واکنش های شدیدی از سوی جریان های مختلف اجتماعی – سیاسی ترکیه به همراه داشت.

  • بازدید فرمانده دوم ارتش ترکیه از مرکز عفرین

ژنرال اسماعیل متین تمل، فرمانده دوم ارتش ترکیه و فرمانده عملیات شاخه زیتون برای بررسی و نظارت بر روند عملیات ها امروز به همراه کماندوهای ارتش ترکیه وارد مرکز عفرین شد.

  • رئیس شرکت نظرسنجی SONAR ترکیه دستگیر شد

بر اساس اطلاعات به دست آمده، هاکان بایراکچی، رئیس شرکت نظرسنجی SONAR ترکیه، ساعت 00:50 بامداد امروز در آنکارا از سوی نیروهای پلیس ترکیه دستگیر و به مرکز پلیس آنکارا منتقل شد.

  • بازدید رئیس ستاد فرماندهی نیروهای ارتش ترکیه از پایگاه نظامی ترکیه در شمال عراق

ژنرال هولوسی آکارا، رئیس ستاد فرماندهی نیروهای مسلح ترکیه بعد از ظهر امروز 21 مارس 2018 با سفر به استان حکاری ابتدا از پایگاه مرزی 34. ارتش ترکیه در شمدینلی دیدار کرده و با سربازان ارتش ترکیه در این پایگاه مرزی گفتگو کرده است. رئیس ستاد فرماندهی نیروهای مسلح ترکیه به همراه هیئت بلند پایه نظامی همراهش بعد از این دیدار به منظور دیدار از پایگاه نظامی ارتش ترکیه در شمال عراق شمدینلی را ترک کرده است.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 55938

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha