کردها همیشه پیرو صلح، آزادی، برابری و دموکراسی هستند

سرویس ترکیه - پروین بولدان، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها در سخنان خود در جشن بزرگ نوروز 2018 دیاربکر با تاکید بر این که کردها هر زمان پیرو صلح، آزادی، برابری و دموکراسی هستند عنوان کرد تمام کسانی که امروز اینجا جمع شده اند هر کدام یک کاوه آهنگر هستند.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری دیوار، پروین بولدان، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها در جشن بزرگ نوروز 2018 در دیاربکر گفت: تمام مردم عزیز آمد، مردم با ارزش ما، تمام مسافرینی که از خارج و داخل به دیاربکر آمده اند به عنوان حزب دموکراتیک خلق ها به شما سلام می گوییم. نوروز برای ملت های خاورمیانه و بین النهرین روز فریاد آزادی، برابری، برادری و صلح است. نوروز سمبل آمدن بهار و پویایی است. نوروز عصیان مجدد کاوه های آهنگر است. نوروزتان یک بار دیگر مبارک باد. کسانی که امروز در عفرین کاوه آهنگر را یک سازه بتنی تصور می کنند بدانند که هر کدام از انسان هایی که در این میدان تجمع پیدا کرده اند یک کاوه آهنگر هستند. به همین دلیل با تخریب مجسمه های کاوه آهنگر مطالبه میلیون ها کرد برای آزادی و برابری را نمی توانید نابود کنید. این ها از کاوه های آهنگر می ترسند. ولی هر کاری که بکنند از این مبارزه دست برنخواهیم داشت.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: کسانی که مردم را از عفرین بیرون کرده اند بدانند که مردم عفرین با کسانی که اینجا جمع شده اند برادر هستند. با کردهای حکاری، شرناخ و ماردین برادر هستند. عفرین یک شهر صلح بود. از اینجا به تمام مردم عفرین سلام دارم. این میدان نوروز های زیادی به خود دیده است، نوروزهای ممنوعه، نوروزهای پرشور، ولی بزرگترین نوروز را در سال 2013 به خود دید. زیرا در سال 2013 این میدان شاهد قرائت نامه عبدالله اوجالان از زندان امرالی به مردم کرد ترکیه بود. در آن نامه نه تنها در ترکیه بلکه در تمام خاورمیانه از دموکراتیزه شدن سخن گفته شده بود. از برادری حرف زده شده بود. دیگر سلاح ها ساکت شده و سیاست حرف اول را خواهد زد. ولی کسانی که روند مذاکرات را متوقف کردند در واقع همه را محکوم کردند. کردها همیشه پیرو برادری، صلح، آزادی و دموکراسی خواهند بود. از اینجا یک بار دیگر فریاد سر می دهیم، کسانی را که در این کشور طرفدار صلح بودند زندانی کردید. صلاح الدین دمیرتاش و فیگن یوکسکداغ، روسای مشترک حزبمان را که باید امروز اینجا بودند زندانی کرده اید. نمایندگان محترم این استان {دیاربکر}، ادریس بالوکن، چاغلار دمیرل را زندانی کرده اید، گولتن کیشاناک را که 70، 80 درصد از آراء این استان را در انتخابات شهرداری کسب کرده و سمبل واقعی اراده ملت در دیاربکر بود، زندانی کرده اید.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 55934

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha