دولت عراق پ.ک.ک را بیرون نکند در شنگال عملیات نظامی انجام می دهیم

سرویس ترکیه - رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی عنوان کرده است: اگر دولت مرکزی عراق پ.ک.ک را در شنگال پاکسازی نکند ما آنجا را پاکسازی خواهیم کرد. طی2 روز در شنگال 38 نیروی پ.ک.ک را از پا درآورده ایم.

به گزارش کردپرس به نقل از تلویزیون تی آر تی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که در مراسم کاخ بش تپه سخنرانی می کرد در اظهاراتی با اشاره به عید نوروز در بسیاری از کشورهای منطقه عنوان کرده است: 21 مارس در بسیاری از کشورهای منطقه به عنوان جشن نوروز گرامی داشته می شود. ما نیز این نوروز را جشن می گیریم. البته ما نوروز پ.ک.ک را جشن نمی گیریم. نوروزی را که انسان های با ایمان جشن می گیرند را گرامی می داریم. مفاهیم زیادی حول محور این جشن وجود دارد ما در این خصوص به موضوعی نگاه می کنیم که خودمان در نظر داریم.

وی در ادامه اظهارات خود با اشاره به عملیات عفرین تصریح کرد: در چارچوب عملیات عفرین 3 هزار و 698 نظامی YPG از پای درآمده اند. اکنون نیز آمریکا می گوید از منبج خارج نخواهیم شد. خارج شدن که هیچ شما حتی حق بودن در آنجا را هم ندارید. شما با این سرزمین ها چه ارتباطی دارید. نیروهای YPG را در آنجا وارد کردید. مردم اصلی آنجا اعراب هستند. ما در زمان اوباما به عنوان متفق استراتژیکمان گفتیم که آنها را به شرق فرات بفرستیم. همین حرف را به جناب ترامپ هم عرض کردیم. به ما گفتند که دیگر داعش در آنجا هیچ فعالیتی ندارد. خود شما چرا اکنون آنجا هستید؟ به ما گفتند که در نیمی از آنجا شما باشید نیمی ما، ولی ما گفتیم نه شما آنجا باشید نه ما باشیم صاحبان اصلی منبج چه کسانی هستند آنجا را به آنان بدهید.

اردوغان خاطرنشان کرد: این همه سلاح را به چه دلیلی به اینجا آوردید؟ در اینجا ایران و ترکیه حضور دارند. این سلاح ها را ذاتاً نمی توانید علیه روسیه مورد استفاده قرار دهید؛ در صورت استفاده علیه روسیه جنگ جهانی سوم رخ می دهد.

رئیس جمهور ترکیه افزود: اگر دولت مرکزی عراق پ.ک.ک رادر شنگال پاکسازی نکند ما آنجا را پاکسازی خواهیم کرد. طی 2 روز در شنگال 38 نیروی پ.ک.ک را از پا درآورده ایم. اگر ادامه دهیم این رقم بیشتر هم خواهد شد. در حال حاضر نیروهای نظامی ترکیه اقدامات لازم را انجام می دهند.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 55930

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha