لغو جشن‌های نوروزی استان سلیمانیه اقلیم کردستان به دلیل همدردی با عفرین

سرویس عراق و اقلیم کردستان- علیرغم اینکه هیئت وزیران اقلیم کردستان، تصمیم مقامات دو استان حلبچه و سلیمانیه را در مورد اعلام سه روز عزای عمومی برای همدردی با عفرین را رد کرد، اما این دو استان بر این تصمیم پافشاری کرده و تمامی مراسم های نوروزی را برای همدردی با عفرین لغو کردند.

به گزارش کردپرس، شب گذشته و در پی اعلام خبر ورود ارتش ترکیە و گروه های مسلح متحد آن به عفرین، آزاد محمد رئیس شورای استانی سلیمانیه اعلام کرد به دلیل اشغال بخش عمده ای از شهر عفرین به دست ارتش ترکیه و فجایع در حال انجام در این شهر، در سلیمانیه از دوشنبه (28 اسفند) سه روز عزای عمومی اعلام خواهد و متعاقب آن در استان حلبچه نیز عزای عمومی اعلام شد، اما هیئت وزیران اقلیم کردستان با صدور اطلاعیه‌ ای رسمی به‌ تصمیم استانداری سلیمانیه‌ برای اعلام عزای عمومی واکنش نشان داد و آن را غیرقانونی اعلام کرد.

با این وجود هوال ابوبکر استاندار سلیمانیه بر این تصمیم پافشاری کرده و امروز دوشنبه پرچم های اقلیم کردستان و عراق را در سلیمانیه به حالت نیمه برافراشته درآورد.

طبق اخباری که در رسانه های اقلیم کردستان، از جمله خندان و شارپرس، منتشر شده، مراسم و جشن پایکوبی نوروزی در شهرهای این دو استان، به مناسبت همدردی با مردم عفرین، لغو شده است.

از جمله فرمانداری کلار اعلام کرده که تمامی مراسم های نوروزی در این منطقه برای همدردی با عفرین لغو شده است.

شب گذشته نیز تظاهراتی مردمی در شهر سلیمانیه برای محکوم کردن اشغال عفرین توسط ترکیه برگزار شد.

اخبار منتشر شده در رسانه های اقلیم از جمله روداو حاکی از آواره شدن اکثریت ساکنین عفرین و وخامت وضعیت آنان و غارت عفرین توسط نیروهای ارتش آزاد سوریه است.

کد خبر 55859

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha