اربیل با حاکمیت فدرالی بغداد بر اقلیم کردستان موافقت کرده‌ است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- نماینده جماعت اسلامی کردستان در مجلس عراق اعلام کرد که اربیل به صورت پنهانی با بغداد در مورد سلطه و حاکمیت کامل فدرالی دولت مرکزی عراق بر اقلیم کردستان، به توافق رسیده، اما دو طرف به دلیل نگرانی در مورد انتخابات آتی عراق این توافق را علنی نمی کنند.

به گزارش کردپرس، سلیم شوشکه ایی در گفتگو با سایت خبری اس. ان.ان، گفت که بغداد و اربیل به صورت پنهانی در مورد سلطه کامل فدرالی دولت مرکزی عراق بر اقلیم کردستان به توافق رسیده اند و کریم شنگالی وزیر امور داخلی اقلیم به عنوان نماینده هیئت وزیران اقلیم توافقنامه مربوطه را امضا کرده است.

نماینده جماعت اسلامی کردستان در مجلس عراق افزود که بر اساس این توافقنامه فرودگاه ها و گذرگاه و گمرکات و دیگر امور حاکمیتی و کلیدی اقلیم کردستان در اختیار بغداد قرار می گیرد.

وی تأکید کرد که اربیل و به ویژه حزب دمکرات کردستان به رهبری مسعود بارزانی و معاونت نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان و مقامات دولت مرکزی به دلیل نگرانی از بروز نارضایتی های عمومی و از دست دادن آرای خود در انتخابات پیش روی پارلمانی عراق، این توافق را علنی نکرده اند.

همچنین مدعی شد که تمام جزئیات این توافق به پایان رسیده و فقط راهکارهای اجرای مفاد آن باقی مانده و اقلیم کردستان به صورت کامل تسلیم بغداد شده است.

کد خبر 55856

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha