قباد طالبانی: فصل جدیدی از روابط با بغداد را آغاز می کنیم

سرویس عراق و اقلیم کردستان – سفارت آمریکا در عراق دفتر آژانس آمریکایی توسعه بین‌المللی را در اقلیم کردستان تاسیس نمود و معاون نخست وزیر اقلیم کردستان در کنفرانس خبری مشترک با سفیر آمریکا از گشود فصل تازه‌ ای از روابط با بغداد سخن گفت.

به‌ گزارش کردپرس، با حضور داگلاس سیلمان سفیر آمریکا در عراق، قباد طالبانی معاون نخست وزیر اقلیم کردستان و مدیر آژانس آمریکایی توسعه بین‌المللی، دفتر این آژانس امروز دوشنبه‌ (21 اسفند ماه‌) در اربیل تاسیس‌ شد.

قباد طالبانی در کنفرانس خبری مشترک با دو مقام آمریکایی، گفت: تاسیس دفتر آژانس آمریکایی توسعه بین‌المللی، اقدام مشترک اقلیم کردستان و آمریکا می باشد و این نیز به‌ اثبات رساندن پشتیبانی آمریکا از اقلیم می باشد و آمریکا از کردستان پشتیبانی می کند و سپاسگذار این کشور هستیم.

معاون نخست وزیر اقلیم کردستان ضمن اشاره‌ به‌ این که‌ باید بروکراسی در نهادهای دولتی اقلیم کردستان کاهش یابد، اقدامات اصلاحی در اقلیم را ریشه‌ ای و ادامه‌ دار توصیف کرد.

وی تاکید کرد: برنامه ای که اجرا می شود، برای بهبود وضعیت اقتصادی شهروندان است و این طرح از هدررفتن سرمایه جلوگیری می کند .

طالبانی گشایش دفتر آژانس امریکایی توسعه بین المللی را فرصت خوبی برای اقلیم کردستان دانست و تاکید کرد: آمریکا از دولت اقلیم کردستان در چارچوب دولت فدرال عراق حمایت می کند.

معاون نخست وزیر اقلیم کردستان ضمن اشاره‌ به‌ این که‌ اربیل فصل جدیدی از روابط با بغداد را آغاز می کند، گفت: هیچ بهانه ای برای عدم پرداخت حقوق کارکنان دولت اقلیم کردستان از سوی بغداد وجود ندارد و تامین امنیت مناطق مورد مناقشه نیز بر عهده دولت عراق است.

سفیر آمریکا در عراق در این کنفرانس خبری ضمن تاکید دوباره‌ بر حمایت کشورش از اقلیم کردستان، تاسیس دفتر آژانس آمریکایی توسعه بین‌المللی در اقلیم کردستان را همکاری با اربیل در موضوعات اقتصادی عنوان کرد.

داگلاس سیلمان درباره‌ روابط اربیل – بغداد گفت: طرفین را به‌ تدوام مذاکرات فی مابین ترغیب می کنیم.

در این کنفرانس خبری، ویلیام پیترسون مدیر آژانس آمریکایی توسعه بین المللی ضمن اشاره‌ به‌ این که‌ فعالیت های این آژانس سرتاسر عراق را دربرمی گیرد، تاکید کرد که‌ فعالیت و طرح های این آژانس بر بهبود وضعیت اقتصادی شهروندن تاثیرگذار خواهد بود.

کد خبر 55407

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha