تلاش مدافعان عفرین برای تشکیل زنجیره انسانی در برابر حملات ترکیه

سرویس جهان- شبکه الجزیره از اعلام آمادگی حامیان کرد سوریه در ترکیه و مناطق کردنشین سوریه برای تشکیل زنجیره انسانی جهت دفاع از عفرین خبر داد.

به گزارش کردپرس، ارتش ترکیه و نیروهای تحت حمایت ترکیه در سوریه پس از 51 روز تهاجم به منطقه تحت کنترل کردها در شمال سوریه به حومه شهر رسیده اند. نهادهای حقوق بشری با توجه به جمعیت زیاد ساکن در عفرین نسبت به وقوع فاجعه انسانی در صورت ادامه حملات هشدار داده اند.

در همین حال، شورای اداری عفرین در نامه ای به سازمان ملل خواستار متوقف شدن حملات ترکیه و ایجاد منطقه پرواز ممنوع در عفرین شده اند.

الجزیره نیز گزارش داد حامیان دفاع از عفرین در داخل ترکیه در حال آمدن به عفرین و ایجاد زنجیره انسانی برای متوقف کردن حملات ترکیه هستند. افرادی که در شهر مرزی غازی عنتاب ترکیه گرد آمده اند گفته اند می خواهند به نیروهای کرد یا ypg کمک کرده و با ایجاد زنجیره انسانی میان نیروهای کرد و ارتش آزاد و ارتش ترکیه خط حائلی تشکیل داده و مانع ادامه حملات ترکیه شوند.

بر اساس این گزارش، ypg این پیشنهاد را پذیرفته و گروه های دیگری نیز مانند کردهای سوریه و نهادهای مدنی نیز می خواهند به این زنجیره انسانی بپیوندند.

کد خبرنگار:40101

کد خبر 55367

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha