ترکیه کردها را قتل عام می کند/کردهای سوریه به بشار اسد وفادارند

سرویس ایران- عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه اردوغان پرونده بدی در حوزه سیاست خارجی دارد، گفت: از طرفی اردوغان از سوریه حمایت می کند و از سوی دیگر کردها را قتل عام می کند که همین باعث شده تا کنون بیش از صد تن از افسران ترکیه کشته شوند که به ضرر منافع ملی ترکیه است.

به گزارش کردپرس، ابوالفضل ابوترابی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از سیاست های ترکیه در قبال سوریه گفت: متأسفانه ترکیه استراتژی ثابتی را در حوزه سیاست خارجی به خصوص درباره سوریه اتخاذ نکرده است.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: در ابتدای کار و آغاز بحران سوریه، ترکیه رویه آمریکا را پیش گرفته بود و از سیاست خارجی آنها تبعیت می کرد اما زمانی که دید آمریکا از پشت به آنها خنجر زد، رویه خود را تغییر داد و به سمت سیاست های ایران و روسیه روی آورد.

وی در ادامه با بیان اینکه ترکیه 21 میلیون کرد دارد که یک سوم جمعیت این کشور را تشکیل می دهد، عنوان کرد: موضوع کردها و تهدید احتمالی از جانب آنها برای ترکیه موضوع بسیار حیاتی است از این رو گاهی در سیاست های خود دچار اشتباه می شود.

ابوترابی ادامه داد: ترکیه گاهی با کمک به معارضان دولت سوریه و گاهی با کمک به شورشیان و تروریست های النصره و تحریرالشام باعث شده اردوغان پرونده بدی در تاریخ از خود به جای گذاشته و به ثبت برساند.

این نماینده مردم در مجلس دهم همچنین تصریح کرد: بعد از اینکه ترکیه از آمریکا خنجر خورد و آمریکا به حمایت از کردهای سوریه روی آورد، ترکیه از سوی این کشور نیز احساس خطر کرد و حتی منطقه در خطر تجزیه شدن قرار گرفته بود که باعث شد ترکیه راه خود را از آمریکا جدا کند اما امروز ممکن است مجدد به همان سمت حرکت کند.

همراهی ترکیه با تروریست‌ها عاقبت خوشی ندارد

وی در ادامه با بیان اینکه امروز کردها با کمک آمریکایی ها در حال فعالیت هستند، اذعان داشت: امروز ترکیه باید باتجزیه طلبان سوریه مبارزه کرده و با تروریست ها همراهی نکند و بداند اعتماد مجدد به آمریکا به ضرر ترکیه خواهد بود ضمن اینکه باید با ادامه همکاری با ایران و روسیه خود را از کلاف سردرگمی که در آن گیر کرده است رها کند.

ابوترابی همچنین با بیان اینکه سیاست های دوگانه اردوغان چهره خوبی از وی به جای نخواهد گذاشت، خاطرنشان کرد: از طرفی اردوغان از سوریه حمایت می کند و از سوی دیگر کردها را قتل عام می کند که همین باعث شده تا کنون بیش از صد تن از افسران ترکیه کشته شوند که به ضرر منافع ملی ترکیه است.

کردهای سوریه به بشار اسد وفادارند

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار داشت: پیش از این کردهای سوریه وفاداری خود را به بشار اسد اعلام کردند اما ترکیه باز هم از این ناحیه احساس خطر کرده و تروریست ها را تقویت می کند تا بتواند خود را نجات دهد لذا اردوغان در باتلاقی دست و پا می زند که دست آخر ممکن است در آن غرق شود.

کد خبر 55248

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha