مدیر جدید پایانه مسافری تمرچین پیرانشهر معرفی شد

سرویس آذربایجان غربی_ مراسم تودیع و معارفه مدیر جدید پایانه مسافری تمرچین پیرانشهر انجام شد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، طی مراسمی رسمی که ظهر روز دوشنبه ( 7اسفندماه) در محل سالن اجتماعات پایانه مسافری تمرچین پیرانشهر و با حضور مدیر کل مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی استان، فرماندار پیرانشهر و جمعی دیگر از مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد، مدیر جدید پایانه مسافری تمرچین پیرانشهر معرفی شد. سید علی ترابی، فرماندار پیرانشهر در ابتدای این مراسم طی سخنانی ضمن تقدیر از خدمات چند ساله "نورالدین صدیق نیا" در سمت مدیر پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر گفت: مرز تمرچین پیرانشهر از اهمیت ویژه ای در راستای توسعه و رونق اقتصادی منطقه برخوردار است که با اهتمام ویژه باید نسبت به رفع نواقصات در راستای تردد مسافری و افزایش حجم مبادلات مرزی تلاش نمود.

وی در ادامه اظهار داشت: مرز تمرچین پیرانشهر بعنوان ویترین نظام مقدس ایران اسلامی نقش مهمی در صدور فرهنگ انقلاب به کشورهای همسایه دارد لذا باید بسترهای مناسبی برای تسهیل در امور ورود و خروج مسافرین از این دورازه فراهم شود تا شاهد توسعه روابط بیشتر میان دو کشور ایران و عراق در حوزه های مختلف فرهنگی، اقتصادی و سیاسی باشیم.

نورالدین صدیق نیا، مدیر سابق پایانه مسافری تمرچین پیرانشهر نیز در ادامه این جلسه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات پایانه تمرچین پیرانشهر گفت: مرز تمرچین پیرانشهر بعنوان دروازه اقتصادی در استان آذربایجان غربی نقش بسیار مهمی در توسعه اقتصادی و صادرات و واردات کالا در کشور دارد.

وی در ادامه با اشاره به تردد روزانه بیش از 300 دستگاه کامیون از مرز تمرچین پیرانشهر اضافه کرد: روزانه حدود 150 دستگاه کامیون از مرز تمرچین و 180 دستگاه هم از محوطه محورطلایی تردد می کنند که در مجموع روزانه شاهد تردد 330 دستگاه کامیون ا زمرز تمرچین پیرانشهر هستیم.

صدیق نیا در بخش دیگری از گزارش خویش با اشاره به تردد روزانه هزار و 100 نفر مسافر از پایانه مرزی تمرچین گفت: بدلیل مشکلات موجود در اقلیم کردستان عراق و وقفه ای که در تردد مسافر در این پایانه نیز ایجاد شده بود فعلاً شاهد کاهش محسوس تردد مسافر نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم که بدون شک با نزدیک شدن به ایام تعطیلات نوروزی شاهد افزایش تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین پیرانشهرخواهیم بود.

در خاتمه این مراسم با اهداء احکامی از خدمات چند ساله "نورالدین صدیق نیا" در پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر تقدیر و "رحیم غلامیان" با 28 سال سابقه کاری که مدیریت گمرک بازرگان را در کارنامه خود دارد بعنوان مدیر جدید پایانه مرزی تمرچین معرفی شد.

کد خبر 54506

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha