ضرب آهنگ افزایش قیمت برخی کالاها

سرویس کردستان- در روزهای اخیر شاهد افزایش برخی کالاها در بازار تحت تاثیر التهابات بازار، برخی تصمیمات و رفتارهای مقطعی فروشندگان کلان، فضای روانی به وجود آمده و نیر برخی تصمیمات مقطعی هستیم.

به گزارش کردپرس، وسایل خانگی و گوشی موبایل از جمله اولین کالاهایی بودند که در هفته های اخیر تحت تاثیر افزایش قیمت دلار، روند صعودی قیمت را در بازار تجربه نمودند و شاهد افزایش 10 الی 20 درصدی و گاهاً بیشتر قیمت محصولاتی نظیر: LED و گوشی های موبایل بودیم.

یکی دیگر از محصولات خوراکی که این روزها با جهش قیمت مواجه بوده برنج است، قیمت هر کیسه برنج هندی از مرز 50 هزار تومان به 73 تا 80 هزار تومان رسیده و هر کیسه 10 کیلویی برنج پاکستانی نیز از 58 تا 60 هزار تومان به بالای 70 هزار تومان رسیده اند.

همچنین تخم مرغ که یکی از اقلامی بود که با افزایش قیمت چند برابری در ماه های اخیر، بحث های داغی در جامعه پیرامون آن مطرح شد. هم اکنون قیمت هر کیلو تخم مرغ در مرز 9 هزار تومان می باشد، علیرغم وعده های مکرر برای پخش تخم مرغ به قیمت دولتی، قیمت آن همچنان بالا می رود.

مواد شوینده و بهداشتی همچون: پودر رختشویی، ریکا و صابون از دیگر اقلامی بود که افزایش قیمت حدود 10 درصد را در روزهای اخیر تجربه نمود.

قینمت گوشت قرمز نیز در برخی شهرستان افزایشی حدود 4- 6 هزار تومان برای هر کیلو داشته است.

افزایش قیمت برخی کالاها از جمله: وسایل خانگی و برقی، مواد خوراکی و شوینده در هفته های اخیر نشان می‌دهد که نهادهای مرتبط برنامه جدی یا امکانی برای جلوگیری از رشد قیمت این کالاها ندارند و همین موضوع مردم را هر روز با نگرانی‌هایی در مورد تغییرات لحظه‌ای قیمت کالاها روبه‌رو می‌کند.

برنامه ریزی مناسب ستاد تنظیم بازار در شهرستان ها، کنترل بیشتر قیمت ها در آستانه عید نوروز، کنترل قیمت ارز، بازگشایی معابر مرزی، برگزاری مراکز خرید بهاره و... می تواند در کنترل قیمت ها موثر باشد.

گزارش- محسن مصطفایی

کد خبر 54388

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha