اعلام پایبندی YPG به آتش بس پیشنهادی شورای امنیت

سرویس سوریه- فرماندهی YPG ضمن اعلام پایبندی به قطعنامه شورای امنیت برای برقراری آتش بس در سوریه، تاکید کرد که در چارچوب دفاع مشروع از حق پاسخ برخوددار است.

به گزارش کردپرس به نقل از هاوار نیوز، فرماندهی کل یگان های مدافع خلق (YPG) در واکنش به تصویب قطعنامه شماره ۲۴۰۱ شورای امنیت سازمان ملل برای برقراری آتش بس یک ماهه و تسهیل ورود کمک های بشردوستانه در سراسر خاک سوریه از جمله منطقه عفرین، اعلام کرد که از این قطعنامه استقبال می کند و آماده پایبندی به آن در قبال تمامی دشمنان به استثنای داعش می باشد.

فرماندهی کل YPG در این بیانیه همچنین تاکید کرده که در چارچوب دفاع مشروع از خود، حق پاسخ به هر گونه تهاجم ارتش ترکیه و گروه های هم پیمان آن را برای خود محفوظ می دارد.

یگان های مدافع حلق ضمن درخواست از تمامی طرف های درگیر در سوریه برای پایبندی به قطعنامه برقراری آتش بس، متعهد شده که برای رساندن کمک های بشردوستانه و پزشکی و درمان افراد دارای وضعیت اورژانسی در نتیجه حمله ارتش ترکیه و هم پیمانان آن به مناطق مسکونی، ورود هیئت های سازمان ملل و سازمان های همکار آن را به مناطق تحت کنترل خود در عفرین تامین می کند.

کد خبر 54385

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha