آغاز محاکمه اعضای داعش در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه

سرویس جهان- پس از آن که کشورهای اروپایی تمایلی برای محاکمه اتباع خود در این کشورها نشان ندادند کردهای سوریه اقدام به محاکمه اعضای داعشی کرده اند که در جریان نبردهای چند سال گذشته آنها را بازداشت کرده اند.

به گزارش کردپرس مقامات کرد سوریه اعلام کرده اند که از کشورهای غربی خواسته اند صدها عضو داعش را که در جریان مبارزه با آنها بازداشت کرده اند در کشورهای متبوعشان محاکمه کنند اما برخی کشورهای غربی از جمله آلمان و فرانسه ترجیح داده اند اعضای داعش در عراق و سوریه محاکمه شوند.

به گزارش تلویزیون فرانس 24 هم اکنون دادگاه هایی برای محاکمه اعضای داعش در مناطق کردنشین سوریه برپا شده است. فرانس 24 در این گزارش می گوید فعلا امکان حضور وکیل در کنار متهمان داعش وجود ندارد اما اشد مجازات برای اعضای داعش در نظر گرفته نمی شود.

بر اساس همین گزارش، هم اکنون 300 عضو داعش در بازداشتگاه های نیروهای کرد سوریه نگاهداری می شوند و قضات مناطق خودگردان کردنشین سوریه در حال محاکمه این افراد هستند.

مقامات کرد سوریه در مورد وضعیت بازداشت شدگان داعش به فرانس 24 گفته اند شکنجه دادن بازداشت شدگان ممنوع است و سعی می شود محیطی پاکیزه و تغذیه مناسب برای این افراد فراهم شود و کارگاه های آموزشی نیز به منظور آشنا کردن این افراد با نحوه حکم رانی در مناطق خودگردان و اندیشه های این نوع حکمرانی برگزار می شود.

کد خبرنگار: 40101

کد خبر 54369

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha