کوسرت رسول، همسر طالبانی را به تلاش برای تبدیل اتحادیه میهنی به حزبی خانوادگی متهم کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان – پاسخ معاون اول دبیر کل اتحادیه میهنی کردستان به همسر رهبر فقید این حزب در ارتباط با برگزاری کنگره حزبی، تنش ها در رهبری حزب را شدت بخشید.

به گزارش کردپرس، کوسرت رسول علی معاون اول دبیر کل اتحادیه میهنی کردستان در پاسخ به نامه تند و هشدار آمیز عضو دفتر سیاسی و شورای رهبری و همسر رهبر فقید حزب، تصریح کرد که قصد هیرو ابراهیم احمد از نگارش این نامه، بیش از هر چیز اتهام پراکنی و بهره برداری تبلیغاتی در راستای منافع گروهی و کشمکش های داخلی بوده است، نه سامان دادن به وضعیت آشفته حزب.

کوسرت رسول، عدم موضع گیری خود در ارتباط با برخی مسائل اتحادیه میهنی را تلاش برای جلوگیری از افزایش مشکلات و بروز انشقاق بیشتر در حزب عنوان کرده است.

معاون اول دبیر کل اتحادیه میهنی در ادامه پاسخ به همسر رهبر فقید حزب تصریح کرده است: متاسفانه شما و وابستگانتان بدون توجه به تاریخ اتحادیه میهنی و در نظر داشتن جایگاه مام جلال و مبارزات رفقای وی، با توافق های مخفیانه، اتحادیه میهنی را دچار مجموعه ای از اشتباهات سیاسی حزبی و ملی کردید.

کوسرت رسول علی در پاسخ به بخشی از نامه هیرو ابراهیم احمد در خصوص مسئولیت تاریخی وی در اتحادیه میهنی، تاکید کرده است: در خصوص مسئولیت تاریخی من، با افتخار اعلام می کنم که این ما هستیم که حافظ واقعی سیاست و راه مام جلال می باشیم.

معاون اول دبیر کل اتحادیه میهنی در ادامه پاسخ به همسر طالبانی، تصریح کرده است: این ما نبودیم که نوشیروان مصطفی و رفقای وی را از اتحادیه میهنی نا امید کردیم. مسئولیت اخراج چندین عضو اتحادیه میهنی کردستان و ده ها کادر مبارز دیگر این حزب، که هم اکنون خارج از حزب فعالیت می کنند متوجه کسانی است که خارج از ارگان های قانونی به شیوه ای ناحق فعالیت نموده و رفتار غیر قابل تحمل را در مقابل آن ها انجام داده اند.

کوسرت رسول علی همچنین مسئولیت جدا شدن برهم احمد صالح معاون دوم دبیر کل اتحادیه میهنی و تشکیل لیست مستقل انتخاباتی را متوجه هیرو ابراهیم احمد کرده و تصریح کرده است: گویا شما نمی خواهید به این اقدامات بسنده کنید و قصد دارید چندین مبارز باتجربه دیگر را مجبور به جدا شدن از اتحادیه میهنی نمایید.

معاون اول دبیر کل اتحادیه میهنی تاکید کرده است که مثل همیشه و با تمام توان به شیوه ای سرسختانه از اتحاد داخلی و حفظ صفوف حزب و جلوگیری از انشقاق و تلاش برای احیای حزب، تلاش خواهد کرد.

کوسرت رسول علی در ادامه پاسخ خود، سکوت در مقابل آن چه وی "سیاست های اشتباه" خوانده را در راستای انجام دادن مسئولیت تاریخی خود عنوان کرده است.

وی در ارتباط با برگزاری کنگره که محور اصلی نامه هیرو ابراهیم احمد بود، همسر رهبر فقید اتحادیه میهنی را به عدم ثبات در عقاید و نظرات متهم کرده و اعلام داشته است که وی در نشست های ویژه نیز برخلاف نظرات خود سخن می گوید.

معاون اول دبیر کل اتحادیه میهنی با تاکید بر این که مسئولیت تاریخی خود در برگزاری کنگره حزب را می پذیرد و موافق برگزاری کنگره در کمترین زمان ممکن است، تصریح می کند که کنگره چهارم اتحادیه میهنی باید کنگره ای باشد که ضامن حفظ صفوف داخلی اتحادیه میهنی باشد و از تبدیل شدن حزب به حزبی خانوادگی جلوگیری نماید و بار دیگر اتحادیه را به حزب شهدا تبدیل کند.

کوسرت رسول در ادامه تصریح می کند که کنگره اتحادیه میهنی باید از ایجاد انحصار و تسلط گروه و دسته ای مشخص بر حزب جلوگیری کند و موجب آشتی کادرها و هواداران عصبانی و تجمیع دوباره همه توانمندی ها شود و سیاست وطنی شفاف و بر اساس آرمان های اتحادیه میهنی را تدوین نماید.

کد خبر 54346

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha