مهمترین تحولات روز شنبه 5/12/1396 در ترکیه

سرویس ترکیه – نگاهی به مهمترین تحولات روز شنبه 5 اسفند 1396 در کشور ترکیه می اندازیم.

  • معاون سابق نخست وزیر و عضو مؤسس حزب عدالت و توسعه: اگر احزاب اپوزیسیون اشتباه نکنند، اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری شکست خواهد خورد

عبدالطیف شِنَر، معاون سابق نخست وزیر ترکیه و از اعضای مؤسس حزب عدالت و توسعه در اظهاراتی عنوان کرد: اگر احزاب اپوزیسیون ترکیه اشتباهی جدی مرتکب نشوند، رجب طیب اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری شکست خواهد خورد.

  • واکنش شدید الحن اردوغان به انتشار اخباری مبنی هدف گرفتن غیرنظامیان توسط ارتش ترکیه: کشتن غیرنظامیان در خون ما نیست

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر هدف قرار گرفتن غیرنظامیان توسط ارتش ترکیه در عفرین عنوان کرد: کشتن غیرنظامیان در خون ما نیست؛ این کار بی اخلاقی و بی وجدانی است

  • رسانه های آلمانی: معاملۀ آلمان و ترکیه؛ 31 قرارداد فروش اسلحه در مقابل آزادی یک روزنامه نگار

رسانه های آلمان گزارش داده اند که حکومت آلمان در ازای آزادی دنیز یوجل روزنامه نگار ترک تبار آلمانی با چندین قرارداد فروش تسلیحات به ترکیه موافقت کرده است.

  • هشدار اپوزیسیون ترکیه دربارۀ افزایش احتمال تقلب در انتخابات با تصویب طرح پیشنهادی ائتلاف جمهور

س از آنکه حزب عدالت و توسعه و حزب حرکت ملی اعلام کردند در قالب ائتلاف موسوم به «جمهور» وارد انتخابات های آتی ترکیه خواهند شد و برای فراهم کردن زمینۀ قانونی آن طرحی به پارلمان ترکیه ارائه می کنند، احزاب اپوزیسیون زنگ خطر تقلب انتخاباتی را به صدا در آوردند. بر اساس این طرح 26 ماده ای قانون انتخابات ترکیه تغییراتی را از سر می گذراند که تعجب و نگرانی حزب جمهوری خواه خلق (CHP) و حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) را بر انگیخته است.

  • پارلمان ترکیه اقدام پارلمان هلند در به رسمیت شناختن «نسل کشی ارمنیان» را محکوم کرد

هیأت رئیسۀ پارلمان ترکیه اقدام پارلمان هلند را در به رسمیت شناختن «نسل کشی ارمنیان» در سال 1915 توسط حکومت عثمانی، به شدت محکوم کرد و آن را ادعایی بی اساس خواند.

  • رئیس جمهور ترکیه ایالات متحده را به انتشار اخبار کذب دربارۀ جنگ عفرین متهم کرد

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه ایالات متحده را به «انتشار اخبار کذب» دربارۀ تلفات غیرنظامیان در حملات هوایی و توپخانه ای ترکیه علیه کانتون کردنشین عفرین متهم کرد. وی ایالات متحده را «ماشین دروغ پراکنی» خواند.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 54338

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha