سوریه باید حریم هوایی خود را به روی جنگنده های ترکیه ببندد

سرویس سوریه- سخنگوی YPG گفت عفرین بخشی از سرزمین سوریه است و اگر حکومت سوریه خود را حاکم این قلمرو می داند باید به وظیفۀ خود عمل کند و ورود به آسمان سوریه را برای جنگنده های ترکیه ممنوع کند.

به گزارش کردپرس به نقل از اسپوتنیک، نوری محمود سحنگوی یگان های مدافع خلق (YPG) از حکومت سوریه خواست به وظیفۀ خود در دفاع از عفرین عمل کند و حریم هوایی سوریه را برای هواپیماهای جنگی ترکیه ببندد.

محمود گفت: «چهار هفته از حملات ارتش ترکیه و ارتش آزاد سوریه به عفرین می گذرد. آنها دست به حملات هوایی گسترده ای می زنند و سلاح های سنگین دارند. بسیاری از کشورها نسبت به سرنوشت عفرین بی تفاوتند، در حالی که باید حمایت خود را از این ظهر نشان دهند و به دفع حملات ترکیه کمک کنند. اگر حکومت سوریه خود را حاکم بر این قلمرو می داند باید حریم هوایی سوریه را به روی هواپیماهای ترکیه ببندد و به وظیفۀ خود در دفاع از عفرین، که بخشی از سرزمین سوریه است، عمل کند.»

به ادعای اسپوتنیک نوری محمود از توافق YPG با حکومت سوریه مبنی بر ارسال نیروهای ارتش سوریه برای دفاع از عفرین خبر داده و گفته است نیروهای ارتش سوریه در چند نقطۀ مرزی مستقر خواهند شد و انتظار می رود در دو روز آینده وارد عفرین شوند.

کد خبرنگار: 30103

کد خبر 54022

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha