نقد و پیشنهادهایی به فرماندار دیواندره

کردپرس- یک سال و چند روز از زمان سکانداری جعفر توان بر فرمانداری شهرستان دیواندره به عنوان نماینده عالی دولت در این شهرستان می گذرد ضمن آنکه به خدمات انجام شده توسط ایشان ارج می نهیم اما نقدهایی نیز بر عملکرد ایشان در این یک سال وارده بوده که به همراه پیشنهادهایی به عرض می رسانیم.

جناب فرماندار از اینکه جشنواره منطقه ای طنز را پیگیری کردید که بعد از چند سال تعطیلی دوباره در دیواندره برگزار شود جای تقدیر دارد. اما برخی از اهالی فرهنگی شهرستان از شما به خاطر حضور کم در مراسمات فرهنگی گله مند هستند که هرچند مشغله کاری شما به عنوان فرماندار می تواند این حضور کم را توجیه کند اما با اهتمام بیشتر به اهالی فرهنگ و هنر می توانید سبب دلگرمی و امید بخشی بیشتر در بخش فرهنگی شوید.

در حالی که شهروندان از عدم تکریم ارباب رجوع در ادارات گله مندند شاید اگر کارمندان و مدیران ادارات توسط شما و مدیریت شهرستان مورد تکریم قرار گیرند درسی جهت تکریم اراب رجوع در ادارات باشد.

فرمانداری باید ناظر بر فعالیت ها و عملکرد شوراها باشد و هرگونه دخالت در امر شوراها عملا این نهاد مردمی را مختل می کند پس لازم است فرمانداری با نهاد شورا تعامل کند و اگر قرار است مصوبه ای با همان محتویات برای بار دوم در کمیته انطباق تایید شود بهتر است همان بار اول این اتفاق بیفتد تا وقت کمتری از شورای شهر صرف شود.

رسانه ها برای تعامل بیشتر نیازمند کنفرانس های خبری منظم هستند اما شما علی رغم درخواست ها نسبت به نشست های خبری بی تفاوت هستید اصحاب رسانه انتظار دارند صداوسیما را به رسانه های محلی ترجیح ندهید. با توجه به اینکه فعالیت های فرهنگی و هنری در حال حاضر از خود گذشتگی است و هیچ منفعت اقتصادی برای آنها نخواهد داشت. تعداد هنرمندان این شهر زبان زد خاص و عام است و باید به آنها تعظیم کرد.

با وجود طرح های راکد فراوانی که در شهرستان وحود دارد فاز یک مجتمع اوباتو به بهربرداری رسید که متاسفاانه بر اساس مکاتباتی که با استان انجام شده است هنوز بیش از ۵۰ درصد روستاهای تحت پوشش این پروژه با قطعی آب مواجه هستند. یک پروژه پل روستای کوله با پیگیری های شما به بهره برداری رسید وه بعداز سال ها جای تقدیر دارد اما انتقادهای به محل اعتبارات آن وارد است و این وظیفه اداره کل راهداری و حمل و نقل بود که این پروژه را انجام دهد و باید از آن طریق پیگیری می کردید .

در بخش انتصابات اینکه بر اساس نیاز مستقل عمل می کنید و از نیروهای وزارت کشور استفاده می کنید قابل تقدیر است. لازم می دانم در این انتصابات نگاهی به جوانان بومی دیواندره داشته باشید. همانطور که جناب رئیس جمهمور در شعارهای انتخاباتی در هر دو دوره بر استفاده از افراد بومی در پست های مدیریتی تاکید داشتند نیاز است شما هم پست های بخشداری و تحت امر خودتان را به بومی های شهرستان بسپارید.

بااینکه استاندار محترم بر پرداخت بدهی ادارات به شهرداری تاکید داشتند لازم است فرمانداری در پرداخت بدهی خود به شهرداری اقدام کند تا ادارات هم به تبعید از شما نسبت به ۱۱ میلیارد بدهی خود به شهرداری دیواندره دست بکار شوند.

این یادداشت توسط هیوا محمدپور روزنامه نگار نوشته شده و انشتار آن در خبرگزاری کردپرس به معنی تایید محتوای آن نیست

کد خبر 53660

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha