مهمترین تحولات روز شنبه 21/11/1396 در ترکیه

سرویس ترکیه – نگاهی به مهمترین تحولات روز شنبه 21 بهمن 1396 در کشور ترکیه می اندازیم.

  • صلاح الدین دمیرتاش: زمان ابلاغ قوی ترین پیام اتحاد فرا رسیده است

در آستانه برگزاری سومین کنگره حزب دموکراتیک خلق ها، صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک کنونی حزب در نامه ای از زندان ادیرنه با دعوت از تمام اعضای حزب برای برگزاری هرچه قوی تر این کنگره عنوان کرده است: در حالی که با شور و هیجان بالایی به برگزاری کنگره می روید زمان ابلاغ قوی ترین پیام اتحاد فرا رسیده است. من نیز در داخل حزب دموکراتیک خلق ها به فعال ترین شکل ممکن فعالیت خود را ادامه خواهم داد.

  • تماس تلفنی رجب طیب اردوغان با صفین دزه ای؛ سخنگوی دولت اقلیم کردستان عراق

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در تماس تلفنی با صفین دزه ای سخنگوی دولت اقلیم کردستان عراق درگذشت مادر وی را به ایشان تسلیت گفته است.

  • حرکت 30 اتوبوس از دیاربکر به سمت آنکارا برای شرکت در کنگره حزب دموکراتیک خلق ها

یک روز مانده به برگزاری سومین کنگره فوق العاده حزب دموکراتیک خلق ها؛ بدیعه آک کایا، عضو شورای مرکزی حزب در اظهاراتی عنوان کرده است: 30 اتوبوس به همراه ده ها خودروهای شخصی امروز برای شرکت در کنگره از دیاربکر به سمت آنکارا به راه افتاده اند.

  • سرنگونی هلی کوپتر نظامی ارتش ترکیه در عفرین/ 2 نظامی ارتش ترکیه کشته شدند

در 22مین روز از عملیات شاخه زیتون ارتش ترکیه در عفرین یک هلی کوپتر نظامی ارتش ترکیه در مرز ختای سوریه – ترکیه سرنگون شده و 2 نظامی ارتش ترکیه کشته شده اند.

  • کشته شدن 3 نظامی دیگر ارتش ترکیه در درگیری های عفرین

با کشته شدن 3 نظام دیگر در درگیری های عفرین و کشته شدن 2 نظامی دیگر در سقوط بالگرد نظامی ارتش ترکیه؛ تلفات نیروهای مسلح ترکیه در 22مین روز از عملیات شاخه زیتون به 5 نظامی افزایش پیدا کرده است.

  • سخنگوی حکومت ترکیه: عملیات شاخه زیتون مرکز عفرین را نیز در برمی گیرد

بوزداغ، سخنگوی حکومت ترکیه و معاون نخست وزیر ترکیه در اظهاراتی با انتقاد از سخنان اخیر کمال قلیچدار اوغلو، عنوان کرده است: عملیات شاخه زیتون مرکز عفرین را نیز در بر می گیرد.

  • نخست وزیر ترکیه: ما برای جنگ به عفرین نرفته ایم

بینالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه که به استان موقلا سفر کرده است در کنگره محلی حزب عدالت و توسعه در این استان عنوان کرده است: ما برای جنگ به عفرین نرفته ایم. ما چرا به آنجا رفتیم؟ ما برای پایان دادن به ظلم های یک گروه تروریستی به عفرین رفته ایم..

ایجاد یک مرکز نظارت بر آتش بس جدید توسط ترکیه در ادلب

ارتش ترکیه یک کاروان نظامی جدید به منظور ایجاد یک مرکز جدید نظارت بر آتش بس در ادلب را روانه ادلب در خاک سوریه کرده است.

  • وزیر امور خارجه ترکیه: باید کردهای سوریه را از ی.پ.گ/پ.ک.ک در سوریه تفکیک کرد

مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در اظهاراتی عنوان کرده است: باید کردهای سوریه را از ی.پ.گ/پ.ک.ک در سوریه تفکیک کرد.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 53584

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha