بازگشایی دفاتر احزاب کردستانی به‌جز حزب دمکرات در کرکوک

سرویس عراق و اقلیم کردستان- دفاتر احزاب اقلیم کردستان به‌جز حزب دمکرات کردستان در کرکوک بازگشایی شده و این احزاب با شرکت در فعالیت های سیاسی اداری کرکوک، عدم حضور در کرکوک را زمینه‌ساز اقدامات مخالفین علیه کُردها می‌دانند.

به گزارش کردپرس به نقل از ان. آر. تی، احزاب کردستانی که در پی ورود نیروهای عراقی به کرکوک در تاریخ 16 اکتبر2017 از این شهر خارج شده بودند، به کرکوک بازگشته و دفاتر خود را بازگشایی کرده و در فعالیت های سیاسی و اداری و نشست های مختلف برای تصمیم گیری در امور کرکوک، شرکت می کنند.

اما حزب دمکرات کردستان که بارها تأکید کرده، کرکوک را استانی اشغال‌شده می داند و انتخابات مجلس عراق در این منطقه را بایکوت کرده است، حاضر به بازگشت به کرکوک و بازگشایی دفاتر خود در این استان نشده است.

حکیم عبید مسئول شاخه جنبش تغییر در کرکوک در این خصوص تأکید کرده است که عدم بازگشت هر یک از احزاب و نیروهای کُرد به کرکوک، راه را برای اقدامات نیروها و جریان های مخالف کُردها هموار می سازد.

نمایندگان حزب دمکرات در شورای استانی کرکوک نیز حاضر به بازگشت و حضور در نشست های شورای استانی نشده اند و به همین دلیل این شورا از 16 اکتبر 2017 تا کنون موفق به تشکیل نشست و جلسات رسمی خود نشده است.

به دلیل عدم برگزاری این نشست‌ها نیز مسئله انتخاب رئیس جدید شورای استانی و استاندار جدید کرکوک بلاتکلیف مانده در حال حاضر منصب استانداری کرکوک که پیش‌تر در اختیار کُردها بود و نجم الدین کریم تصدی آن را در اختیار داشت، در دست راکان سعید جبوری از اعراب دیگر مناطق عراق است.

کد خبر 53527

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha