نیروهای عراقی کنترل بخشی دیگر از میادین نفتی مناطق مورد مناقشه را در دست گرفتند

سرویس عراق و اقلیم کردستان - عملیات نیروهای عراقی در مناطق جنوب کرکوک که گفته می شد، با هدف پاک‌سازی منطقه از عناصر داعش صورت می گیرد، به کنترل میادین نفتی منطقه از سوی این نیروها انجامید.

به گزارش کردپرس، نیروهای عراقی از روز چهارشنبه گذشته 18 بهمن/7 فوریه، عملیاتی را در مناطق جنوب کرکوک و اقلیم کردستان که به منطقه گرمیان شناخته می شود، آغاز کرده و هدف از این عملیات که گزارش‌ها حاکی از مشارکت نیروهای پیشمرگ در بخشی از آن بود، پاک‌سازی منطقه از بقایای داعش و گروه‌های مسلح دیگر عنوان شد.

در این حال شبکه تلویزیونی کردی زبان ان.آر. تی، گزارش داد که این نیروها در تداوم عملیات خود در منطقه تا نزدیکی شهر کردنشین کفری پیشروی کرده و میادین نفتی این منطقه را در پلکانه و غره در اختیار گرفته و اعلام کرده اند که با هدف حفظ امنیت منطقه و اعمال قانون، از این مناطق خارج نمی شوند.

این امر نارضایتی کُردها را در این مناطق که جزو منطقه وسیع گرمیان و از مناطق مورد مناقشه به شمار می آید؛ به دنبال داشته و مقامات کُرد ماندن نیروهای عراقی در این منطقه را به زیان کُردها و اقدامی غیرقابل قبول می دانند و تأکید می کنند نیازی به حضور نیروهای عراقی در این مناطق نیست.

ان. آر. تی، همچنین گزارش داده که با شروع عملیات نیروهای عراقی در ارتفاعات کفری و خورماتو، این نیروها خواستار در اختیار گرفتن پست های بازرسی در منطقه نوجول شده اند، اما نیروهای کُرد با این امر مخالفت کرده و هدف واقعی از عملیات ارتش عراق را کنترل میادین نفتی منطقه غره و پلکانه و تصرف ارتفاعات میان کفری و خورماتو می دانند.

کد خبر 53523

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha