ترکیه به دنبال درگیر کردن نیروهای کرد-عرب سوریه در جنگ منطقه ای است

<span style="color:#333333">سرویس جهان- جنیفر کافارلا معتقد است ترکیه می خواهد نیروهای دموکراتیک سوریه را درگیر یک جنگ منطقه ای کند تا نتواند نقش خود را برای ثبات سازی سوریه اثبات کند.

به گزارش کردپرس، برخی مقامات آمریکا ضمن تایید خروج برخی اعضای کرد نیروهای دموکراتیک سوریه از مناطق دیرالزور و رقه و عزیمت آنها به منطقه عفرین از این که این مسئله مبارزه با داعش را در شرق سوریه تحت تاثیر قرار دهد ابراز نگرانی کرده اند.

جنیفر کافارلا پژوهش گر ارشد انستیتو مطالعات جنگ به وال استریت ژورنال گفته است ورود نیروهای دموکراتیک سوریه به بخش غربی این کشور جزئی از سیاست ترکیه است این کشور می خواهد با درگیر کردن نیروهای دموکراتیک سوریه متشکل از کردها و اعراب آنها را درگیر یک جنگ منطقه ای کند تا این نیرو نتواند در نقش ایجاد ثبات در سوریه و مبارزه با داعش در این کشور ظاهر شود.

وی جدا شدن بخشی از نیروهای دموکراتیک سوریه از این گروه نظامی را ناشی از استراتژی ضعیف آمریکا و تمرکز آن بر یک مسئله در تقابلات سوریه دانست به این امید که دیگر جنگ های موجود در سوریه تاثیری بر جنگی که آمریکا بر آن متمرکز است نداشته باشد.

کد خبرنگار: 40101

کد خبر 53384

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha