دادگاه فدرال عراق برافراشتن پرچم اقلیم کردستان در کرکوک را قانونی اعلام کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- رئیس شورای استانی کرکوک گفت که دادگاه عالی فدرال عراق طی حکمی، برافراشتن پرچم اقلیم کردستان در کرکوک را قانونی اعلام کرده است.

به گزارش کردپرس، ریبوار طالبانی در گفتگو با شبکه تلویزیونی روداو گفت که دادگاه فدرال عراق در تصمیمی برای نهایی کردن مسئله برافراشتن پرچم اقلیم کردستان در کرکوک، حکم به قانونی بودن برافراشتن پرچم اقلیم کردستان در کرکوک داده است.

رئیس شورای استانی کرکوک، افزود که بنا به این حکم اقدام کسانی که در کرکوک پرچم اقلیم کردستان را در تاریخ 16 اکتبر و هنگام ورود نیروهای عراقی به این شهر، پایین کشیده بودند، مغایر با قانون عراق است و دادگاه خواستار مجازات عاملین این اقدام شده است.

این حکم دادگاه فدرال عراق در پی شکایت اعراب و ترکمن‌های کرکوک از ریبوار طالبانی به عنوان رئیس شورای استانی کرکوک، به دلیل اقدام وی در برافراشتن پرچم اقلیم کردستان در کرکوک، صادر شده است.

کرکوک که جزو مناطق مورد مناقشه میان اربیل و بغداد، محسوب می شود در پی حمله داعش به منطقه و خروج نیروهای عراقی از آن در کنترل نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان بود، اما در 16 اکتبر 2017 و با ورود نیروهای نظامی عراقی به این منطقه و کنترل کرکوک از سوی آنان، برخی از این نیروها اقدام به پایین کشیدن پرچم اقلیم در کرکوک کردند.

کد خبر 53270

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha