ضرورت برگزاری کنگره ۵۴۰۰ شهید کردستان با نگاه متفاوت و فرهنگی

سرویس کردستان- جلسه هماهنگی برگزاری کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان با حضور فرمانده سپاه بیت المقدس استان، استاندار، مسئول کنگره و تعدادی از فرمانداران و روسای ادارات برگزار و در این جلسه بر ضرورت برگزاری متفاوت این کنگره در کردستان با نگاه ویژه فرهنگی تاکید شد

به گزارش کردپرس، فرمانده سپاه بیت‌المقدس در این جلسه، با اعلام برگزاری کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان در سال ۹۷، گفت: این کنگره باید در تراز کردستان فرهنگی برگزار شود. برگزاری کنگره کاری بزرگ و ارزشمند است.

وی با اشاره به محدویت زمانی و تنگ بودن وقت برای برنامه‎ریزی در این حوزه گفت: شهدا در دوران دفاع مقدس مجاهدت‌های بی‌بدیلی را خلق کرده‌اند لذا باید برگزاری کنگره در شان و تراز شهدا باشد.

وی گفت:کردستان از ویژگی‌هایی برخوردار است که نسبت به سایر استان‌ها متفاوت است لذا کنگره شهدای استان هم باید متفاوت‌تر از سایر استان‌ها باشد چرا که کردستان به عنوان یک استان فرهنگی و سرزمبن مجاهدت‌های خاموش معرفی شده است.

وی ادامه داد: در دیداری که مجریان کنگره ۱۰۰۰ پیشمرگ مسلمان کرد با رهبر معظم انقلاب داشتیم، ایشان توصیه‌های بیان کردند که می‌طلبد چنان اهتمام کنیم که منویات معظم‌له در کنگره ۵۴۰۰ شهید استان تحقق پیدا کند. باید با کنار زدن برخی آسیب‌های آن کنگره، تلاش کنیم کنگره ۵۴۰۰ شهید استان به یک کنگره ممتاز در بین سایر استان‌ها تبدیل شود.

بازنگری در برنامه ها

استاندار کردستان هم در این جلسه با اشاره به انتظارات روسای کمیته‌ ها برای تامین اعتبار برگزاری این کنگره تاکید کرد: برای انجام دادن کاری برای شهدا باید مانند شهدا عمل کرد و از خود گذشتگی و ایثار را در دستور کار قرار دهیم و همه تلاش کنیم اقدامی در شان شهدا و نام استان کردستان انجام شود.

بهمن مرادنیا بر ضرورت برگزاری کنگره ۵۴۰۰ شهید استان به شیوه متفاوت با دیگر استانهای کشور و با رویکرد عمیق فرهنگی تاکید کرد و گفت: اجرای ۱۴۰ برنامه مختلف مرتبط با کنگره ممکن است طولانی و تاثیر مورد انتظار را نداشته باشد لذا باید با بازنگری در برنامه ها روی چند برنامه فرهنگی شاخص وفاخر تمرکز کنیم.

وی افزود: انجام کارهای فاخر فرهنگی در حوزه های موسیقی، فیلم و برنامه های ورزشی ملی مرتبط با موضوع کنگره می تواند تاثیرات عمیقی را در سطح جامعه برجای بگذارد. در سطح کشور هنرمندان تراز اول کرد وجود دارند که که می توان از ظرفیت آنان برای تولید آثار هنری بهره برد، چرا که آن هنرمندان نیز به شهدا واین آب خاک تعصب دارند.

مرادنیا کار برای شهدا و خانواده های آنان را یک وظیفه در مقابل رشادت و ایثارگری های آنان برشمرد و گفت:در برگزاری این کنگره باید از خود مایه بگذاریم و بهانه ای برای کم کاری در این خصوص پذیرفتنی نیست.

استاندار کردستان با بیان اینکه تا برگزاری کنگره در شهریورماه سال آینده باید همه بسترها به نحو احسن فراهم گردد افزود: تلاش خواهیم کرد اعتبار کنگره را تامین و سالن شش هزار نفری سنندج را تا آن زمان برای برگزاری آبرومندانه این کنگره به بهره برداری برسانیم

142برنامه محوری کنگره ۵۴۰۰ شهید کردستان مصوب شده است

مسوول کنگره ۵۴۰۰ شهید کردستان هم گفت: ۱۴۲ برنامه محوری کنگره ۵۴۰۰ شهید کردستان مصوب شده است که تا زمان اجلاسیه نهایی کنگره در سال آینده، برگزار خواهد شد.

ابراهیم حسینی گفت: تا این لحظه ۸۰ جلسه کمیته‌های ستاد کنگره در ایتان برگزار شده است. 124 برنامه محوری کنگره ۵۴۰۰ شهید کردستان مصوب شده است که تا زمان اجلاسیه نهایی کنگره در سال آینده، برگزار خواهد شد. وی برگزاری ۱۴۰۰ یادواره شهدای شهر و روستای استان، تهیه کتابچه پژوهشی ویژه ۵۴۰۰ شهید استان، چاپ ۶۵ عنوان کتاب از کنگره پیشمرگان مسلمان کرد تاکنون، برگزاری اجلاسیه نهایی شهدای شهرستانی و برگزاری ۱۱۰ یادواره شهدای روحانی را از برنامه‌های اجرایی و در دست اجرای ستاد کنگره ۵۴۰۰ شهید کردستان برشمرد.

کد خبر 53206

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha