سه طرح گردشگری در مهاباد افتتاح شد

سرویس آذربایجان غربی- به مناسبت آغاز دهه فجر ۳ طرح اداره صنایع دستی گردشگری و میراث فرهنگی در شهرستان مهاباد افتتاح شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری مهاباد در حاشیه افتتاح این سه طحر در گفت وگو با خبرنگار کردپرس گفت: به مناسبت دهه فجر اداره میراث فرهنگی سه طرح نمایشگاه لباس محلی و صنایع دستی، کارگاه سفالگری و دفتر خدمات هوایی گردشگری را با حضور فرماندار مهاباد و سایر مسئولین شهرستانی افتتاح کرد.

آرش شهابی افزود: دفتر خدمات هوایی گردشگری با اعتبار آورده شخصی ۴۰۰ میلیون تومان و اشتغال‌زایی ۳ نفر امروز افتتاح شد که در مجموع در حال حاضر ۹ دفتر خدمات هوایی و گردشگری در مهاباد به فعالیت می‌پردازند.

وی ادامه داد: دومین طرح اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری افتتاح کارگاه سفالگری حوض فیروزه با مجوز رسمی و میزان سرمایه‌گذاری ۷۵۰ میلیون ریال آورده شخصی و ۲۵۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی و اشتغالزایی 3 نفر است.

شهابی در خصوص نمایشگاه لباس محلی و صنایع دستی نیز گفت: این نمایشگاه به همت اداره صنعت معدن تجارت، اتاق اصناف، اداره میراث فرهنگی و سازمان فنی حرفه ای برگزار شده و از ۱۲ تا ۱۵ بهمن ماه در دو نوبت صبح و عصر دایر خواهد بود.

آرش شهابی افزود: اداره میراث فرهنگی ۶ غرفه پیشه های دستی در حوزه لباس(کردی) و بافتنی های سنتی(جولایی و نساجی سنتی)، کاله شمامه بندی(کفش دستباف محلی) را به نمایش گذاشته که در تعدادی از غرفه ها هنرمندان در محل نمایشگاه به هنرنمایی میپردازند.

وی تاکید کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه معرفی پوشش لباس کردی منطقه، هنرهای دستی و فلکلور محلی و آن دسته از پیشه های دستی که در حوزه لباس فعالیت می‌کنند، است.

ریبوار اسلامیان مدیر اتحادیه خیاطان و پارچه فروشان و مسئول نمایشگاه گفت: این نمایشگاه از ۲۶ غرفه تشکیل شده که شامل دو غرفه سازمان فنی حرفه ای، ۶ غرفه میراث فرهنگی، ۱۲ غرفه تولیدکنندگان و پوشاک لباس کردی،۵ غرفه فولکلور کردی اتحادیه خرازی و پوشاک و یک غرفه حجاب و عفاف تشکیل شده است.

وی ادامه داد: این نمایشگاه به همت اتحادیه خیاطان و پارچه فروشان، دانشگاه علمی کاربردی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی برگزار شده تا هنرمندان بتوانند ضمن نمایش آثار، محصولات خود را نیز به فروش برسانند.

اسلامیان در پایان گفت: این نمایشگاه به مدت سه روز صبح از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و عصرها ۱۶ تا ۲۲ شب برپا خواهند بود.

همچنین همزمان با افتتاح نمایشگاه لباس محلی در محل تالار وحدت نمایشگاه عکس ۴۰ عکس با حضور فرماندار و مسئولین شهرستانی افتتاح شد.

رحیم بایزیدی رئیس انجمن سینما جوان مهاباد در خصوص نمایشگاه چهل عکس گفت: این نمایشگاه عکس شامل ۴۰ قطعه عکس از ۴۰ عکاس مهابادی و شهرستان های اطراف است که به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی دایر شده است.

وی ادامه داد: آثار این عکاسان ما حصل کارگاه های تخصصی عکاسی و کلاسهای عکاسی انجمن سینما جوان مهاباد است که در قالب موضوعات داستانی، طبیعت و مستند از ۱۲ تا ۲۱ بهمن ماه در دو نوبت صبح و عصر پذیرای علاقه مندان است.

کد خبر 53057

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha