بیانیه ترکیه درباره کنگره گفتگوی ملی سوریه در سوچی

سرویس ترکیه- ترکیه به عنوان نماینده معارضان مسلح سوری در کنگره گفت وگوی ملی سوریه در شهر سوچی، لیستی 50 نفره برای عضویت در «کمیته بررسی قانون اساسی» این کشور پیشنهاد داد.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت امورخارجه ترکیه درباره کنگره گفت وگوی ملی سوریه در شهر سوچی روسیه که به عنوان ضامن آتش بس و نماینده معارضان مسلح سوری در آن حضور داشت بیانیه ای صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

«ترکیه از ابتدا برای کنگره گفت وگوی ملی سوریه رویکرد سازنده ای داشت. درصورتی که سازمان ملل در این مذاکرات حضور فعالی داشته باشد و مخالفان معتبر سوری نقش خود را به خوبی ایفا کنند این نشست می تواند نتیجه مثبتی در روند مذاکرات ژنو نیز داشته باشد.

شورای عالی مذاکرات و ائتلاف ملی سوریه به دلیل شدت گرفتن نقض آتش بس در روزهای اخیر و برخی تردید ها و نگرانی ها در این کنگره شرکت نکردند.

همچنین هیأت اپوزیسیون سوریه که به منظور شرکت در نشست سوچی از آنکارا راهی روسیه شدند، در واکنش به نصب پرچم و نشان حکومت اسد در فرودگاه و ساختمان کنگره، از شرکت در آن خودداری کردند.

شرکت کنندگان در نشست سوچی بر سر تشکیل کمیته قانون اساسی با هدف تدوین و اصلاح قانون اساسی به توافق رسیدند. بدین ترتیب یک کمیته 150 نفره جهت ایجاد تغییرات در قانون اساسی فعلی سوریه تعیین خواهد شد.

ترکیه که نمایندگی اپوزیسیون سوریه در این کنگره را برعهده دارد یک لیست 50 نفره برای این کمیته پیشنهاد داده است.»

کد خبرنگار: 30103

کد خبر 52956

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha