عفرین کردستان است / جنگ عفرین، جنگ علیه همۀ کردها است

سرویس سوریه- اسماعیل بشیکچی حملۀ ترکیه به عفرین را جنگی ناعادلانه علیه همۀ کردها دانست که در نهایت ترکیه در مقابل مقاومت عفرین شکست خواهد خورد و مردم عفرین از خاک خود دفاع خواهند کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از هاوار نیوز، اسماعیل بشیکچی نویسنده و پژوهشگر ترک که به خاطر دفاع از کردها سال ها در زندان بوده است، دربارۀ حملۀ ترکیه به کانتون کردنشین عفرین گفت جنگ عفرین، جنگ علیه همۀ کردها است اما ترکیه علی رغم همۀ توان و تلاش خود در این جنگ توفیقی نخواهد داشت.

بشیکچی گفت: «عفرین کردستان است، با جمعیتی حدود یک میلیون نفر. عفرین از آغاز بحران سوریه امن ترین منطقه بوده است. بیش از 400 هزار سوری به عفرین پناهنده شده اند.»

وی حمله به عفرین را حتی از سوی مردم ترکیه محکوم دانست و گفت: «همه کس در ترکیه این حمله را محکوم می کند. اما رئیس جمهور و نخست وزیر به مردم فشار می آورند. آنها صدای اعتراض مردم علیه این جنگ را به زور خاموش کرده اند.»

بشیکچی افزود: «شمال سوریه از جزیره تا عفرین سرزمینی کردنشین است و به خاک حاصلخیز مشهور است. حکومت ترکیه می خواهد با حملۀ نظامی خود کردها را بیرون براند و مانع تشکیل یک موجودیت کردی در این منطقه شود. کردها نباید این بی عدالتی را قبول کنند.»

وی گفت: «جنگ عفرین مدت زیادی به طول خواهد انجامید و از این شهر دفاع خواهد شد. مردم عفرین از این سرزمین دفاع خواهند کرد. ترکیه علی رغم همۀ توان و تلاشش کاری از پیش نخواهد برد. با وجود همۀ حملات مردم عفرین خانه های خود را ترک نخواهند کرد و این خیلی مهم است.»

کد خبرنگار: 30103

کد خبر 52827

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha