درخواست فراکسیون های کُردی مجلس عراق برای تعویق انتخابات پارلمانی

سرویس عراق واقلیم کردستان- نایب رئیس فراکسیون حزب دمکرات کردستان در مجلس عراق اعلام کرد که فراکسیون های کُردی مجلس، خواهان تعویق موعد برگزاری انتخابات مجلس عراق برای شش ماه آینده هستند.

بە گزارش کردپرس، شاخوان عبدالله در گفتگو با شبکه تلویزیونی روداو، گفت که فراکسیون کُردی در مجلس عراق، با اخذ یک رویه واحد در مورد زمان برگزاری انتخابات پارلمانی در عراق، خواهان تعویق این انتخابات برای شش ماه آینده هستند.

نایب رئیس فراکسیون حزب دمکرات کردستان در مجلس عراق افزود که نمایندگان جریان های سنی و نیز بخشی از نمایندگان شیعه در مجلس عراق، نیز خواهان تعویق موعد برگزاری انتخابات پارلمانی کشور هستند.

در همین حال اختلافات شدیدی میان نمایندگان کرکوک در مجلس عراق، برای تعیین آینده این استان وجود دارد و نمایندگان ترکمن و عرب خواهان تصمیم گیری در مورد کرکوک در مجلس عراق و تقسیم مناصب کرکوک میان کُردها، عرب ها و ترکمن ها بە صورت32% برای هریک از این طیف ها، هستند و کُردها نیز تاکید می کنند که باید سرنوشت کرکوک در شورای استانی آن تعینن و نهایی شود.

ریبوار طالبانی رئیس شورای استانی کرکوک در این خصوص تاکید می کند که تلاش های جریان های عرب و ترکمن در کرکوک برای تعیین آینده منطقه در مجلس عراق با هدف جلوگیری از برگزاری انتخابات در کرکوک ضورت می گیرد و این اقدام با قانون اساسی مغایرت داشته و تقسیم مناصب بر اساس سهم 32 درصدی، اصل انتخابات و دمکراسی را بی معنی می کند.

کد خبر 52824

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha