در مقابل تجاوز و نسل کشی مقاومت می کنیم / شورای امنیت، اروپا و ائتلاف به وظایف خود عمل کنند

سرویس سوریه- رئیس مشترک جنبش جامعۀ دموکراتیک ضمن تأکید بر مقاومت در مقابل حملات ارتش ترکیه و متحدانش، از شورای امنیت، اتحادیۀ ازوپا و ائتلاف بین امللی خواست به وظایف خود در قبال وضعیت عفرین عمل کنند.

به گزارش کردپرس به نقل از فرات نیوز، آسیه عبدالله رئیس مشترک جنبش جامعۀ دموکراتیک سوریه (TEV-DEM) ضمن دعوت از کردها به مقاومت در مقابل حملۀ نظامی ترکیه به عفرین گفت: «در مقابل تجاوز و نسل کشی حکومت ترکیه مقاومت می کنیم.»

شب گذشته عبدالله بیانیه ای با عنوان «فراخوان فوری برای همگان» منتشر کرد که در این بیانیه آمده است: «بمباران های بدون وقفۀ حکومت ترکیه نهمین روز خود را پشت سر گذاشتند. حکومت ترکیه در این مدت همۀ انواع سلاح هایش را علیه مردم، درختان زیتون، کوه ها، آب بندها و رودخانه های عفرین به کار گرفت. این حکومت با استفاده از هواپیما، تانک، توپخانه، بالگرد و موشک، خشم خود را بر سر عفرین فرو ر یخت. این حملات مردم، درختان، سنگ ها و همۀ موجودات زنده را هدف قرار دادند. با این ترتیب حکومت ترکیه جنگی را آغاز کرده است برای نابود کردن همه چیز عفرین. آنها به مردمی حمله می کنند که می خواهند از خانه ها، شرافت، درختان زیتون، زمین و آسمان خود دفاع کنند. آنها تاریخ، فرهنگ و حیات مردمی را هدف قرار داده اند که شرافت و کرامت خود را حفظ کرده است.»

وی یگان های مدافع خلق (YPG) و یگان های مدافع زنان (YPJ) را نماد مقاومت در مقابل تروریسم خواند و هدف ترکیه را نابودی این نیروها دانست: «حکومت ترکیه نیروی نظامی خود را علیه مردم ما و علیه YPG و YPJ، که در سال های گذشته نماد مقاومت در مقابل تروریسم برای همۀ سوریه و برای انسانیت بوده اند و هنوز در دیرالزور در برابر [دولت اسلامی عراق و شام] داعش مبارزه می کنند، بسیج کرده است. حملات ترکیه به مراتب خطرناک تر از حملات داعش است، زیرا این حملات را به عنوان عضوی از سازمان ملل متحد و ناتو در مقابل دیدگان جهانیان انجام می دهد.»

رئیس مشترک TEV-DEM از کردها، جامعۀ بین المللی و همۀ نیروهای دموکراتیک خواست صدای عفرین را به گوش جهان برسانند و کاری کنند که صدای حملات ترکیه علیه عفرین همه جا شنیده شود.

آسیه عبدالل همچنین از شورای امنیت سازمان ملل متحد، اتحادیۀ اروپا و ائتلاف بین المللی ضد تروریسم خواست به وظیفۀ خود در قبال وضعیت عفرین عمل کنند.

وی گفت: «از شورای امنیت سازمان ملل متحد، اتحادیۀ اروپا و ائتلاف بین المللی ضد تروریسم می خواهیم مسئولیت خود را در قبال وضعیت عفرین به انجام برسانند. آنها باید به سرعت وارد عمل شوند تا در حمله به نیروهای ما که در حال مبارزه با داعش و شکست دادن آن هستند، شریک جرم نباشند و از مردم و سرزمین عفرین دفاع کنند. نیروهای ما به مبارزه با تروریسم در سوریه ادامه می دهند و امنیت منطقه و جهان را تأمین خواهند کرد.»

کد خبرنگار: 30103

کد خبر 52820

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha