احتمال افزایش مرگ ناشی از سرمازدگی و گازگرفتگی

سرویس ایران- در پی برودت هوا و بارش برف، سازمان پزشکی قانونی کشور در خصوص احتمال افزایش مرگ های ناشی از سرمازدگی و مسمومیت با گاز منوکسید کربن هشدار داد.

به گزارش کردپرس، دکتر مهرداد علی بخشی، مدیرکل بحران این سازمان با تداوم بارش برف و پیش‌بینی برودت هوا، نسبت به احتمال افزایش مرگ بر اثر سرمازدگی به ویژه در مورد افرادی که بی سرپناه بوده و یا در راه مانده اند، هشدار می دهد.

بر اساس گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور،وی تصریح کرد: همچنین در این ایام استفاده از سیستم های گرمایشی افزایش پیدا می کند ضمن آنکه در مواردی مردم نسبت به بستن تمامی منافذ در منازل خود اقدام می کنند یا از وسایلی مانند اجاق استفاده می کنند به همین دلیل به هم میهنان هشدار می دهیم در استفاده از دستگاه های گرمایشی نکات ایمنی و استاندارهای لازم را جهت پیگشیری از هر گونه حادثه از جمله مرگ ناشی از مسمومیت با گاز منوکسیدکربن مورد توجه قرار دهند.

گفتنی است؛ در 9 ماهه سال جاری 414 نفر بر اثر مسمومیت با گاز منوکسید کربن در کشور جان خود را از دست دادند که از این تعداد 194 نفر در فصل پاییز جان باخته اند.

همچنین به هموطنان توصیه می شود در صورت مشاهده افراد بی خانمان در سطح شهر با شهرداری ها تماس بگیرند تا نسبت به جمع‌آوری و رسیدگی به وضعیت این افراد اقدام شود.

کد خبر 52813

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha