مقاله سایت «ایلاف» تحت عنوان « شاخه زیتون» ترکیه/ سربست با مرنی

سرویس سوریه - سایت «ایلاف» عربستان در مقاله ای به قلم «سربست بامرنی» تحت عنوان « شاخه زیتون ترکیه» به عملیات نظامی ترکیه در عفرین پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس ، سربست بامرنی می نویسد : نام گذاری عملیات جنگی که دولت آقای اردوغان علیه مردم کردستان در مناطق عفرین راه انداخته است به «شاخه زیتون» ، دلیل کافی برای سیاست خصمانه ای است که دولت ترکیه برای قتل بی گناهان و ویران کردن روستاها از آن پیروی می کند.

آنچه که بیشتر تمدن ها با آن آشنائی دارند این است که «شاخه زیتون» داستان پرنده ای است که پس از طوفان نوح با شاخه زیتون به کشتی نوح بازگشته که بر وجود زمینی خشک و پایان طوفان و آغاز زندگی جدید ، امن و صلح دلالت دارد ، لذا نامگذاری یک عملیات نظامی به نام « شاخه زیتون » از سیاستی خصمانه با کردها و ویرانی و خرابی و ریختن خون آن ها حکایت دارد.

آنچه که غم انگیز ومایه تاسف است ، این است که عملیات شاخه زیتون در برابر دیدگان جهانیان از جمله روسیه که برای تکمیل جنایت های ترکیه نیروهایش را از عفرین خارج کرده و آمریکا که چراغ سبز به ترکیه برای انجام این عملیات نشان داده است ، انجام می گیرد.

عملیات «شاخه زیتون» ترکیه ، نه تنها زندگی هزاران نفر از شهروندان عفرین را تهدید می کند ، بلکه روند صلح در سوریه را متوقف و به از سرگیری تهدیدات تروریستی و بازگشت مقتدرانه تروریست ها به سوریه خواهد انجامید.

بنا بگفته مولود چاوش اوغلو ، وزیر خارجه ترکیه در شهر آنتالیا ، برخی از کشورها خواستار منحصر کردن عملیات « شاخه زیتون» درعفرین شده اند ، اما من در پاسخ به آن ها گفتم که اگر منظور شما این است که ما در عملیاتمان به فراتر از عفرین نرویم ، این عملیات برای ما هیچ سودی ندارد ؛ چراکه تهدیدات تروریستی چه از عفرین ، شنگال ، قندیل ، منبج ، شرق فرات یا هرمکان دیگری صورت گیرد باید با آن ها مقابله کرد و تروریسم را از بین برد که این مسئله به معنای جنگی فراگیر با تروریسم خواهد بود.

کشوری که خودش علیه مردم کردستان و شهروندان بی گناه شمال سوریه به اقدامات تروریستی دست می زند و مردم اقلیم کردستان را به جنگ تهدید می کند ، در واقع اوهام و خیالپردازی های خود را برای بازگرداندن مجدد امپراطوری عثمانی باور کرده است ، با اینحال محکومیت ها و درخواست های آرامش و عدم تشدید تنش نمی تواند جان شهروندان عفرین را در برابر ماشین نظامی دومین قدرت بزرگ نظامی عضو ناتو نجات دهد.

اگر روسیه و آمریکا واقعا"کمترین احترامی برای بشریت داشتند ، برای نجات مردم عفرین از اقدامات جنون آمیز مسئولان عثمانی مبتلا به بیماری کردستان هراسی از جمله وزیر خارجه ترکیه که آشکارا می گوید منحصر کردن جنگ در داخل عفرین سودی برای کشورش ندارد ،مداخله می کردند.

کد خبرنگار : 20103

کد خبر 52812

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha