اسکان اضطراری 11 هزار نفر در پی بارش سنگین برف

سرویس ایران– سازمان مدیریت بحران کشور از بهره مندی 11 هزار نفر در 21 استان کشور از اسکان اضطراری در پی وقوع برف و کولاک شدید در روزهای گذشته خبر داد.

به گزارش کردپرس، در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، تهران، چهار محال و بختاری، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، سمنان، قزوین، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، قم، همدان و مرکزی در روزهای 5 تا 8 بهمن عملیات امداد و نجات در 149 محور، شهر و روستا صورت گرفته و به نزدیک به 40 هزار نفر امدادرسانی شده است.
بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی دولت، در این چهار روز 44 نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند و 159 نفر به صورت سرپایی تحت مداوا قرار گرفتند.
852 تیم و در مجموع 2385 نفر عملیات‌های امدادرسانی را برعهده داشتند و با تلاش آن‌ها، نزدیک به دو هزار خودرو از برف رهایی یافتند.
در روزهای گذشته 16 هزار تخته پتو، 24 هزار بطری آب معدنی و ده‌ها هزار قوطی کنسروجات، قرص نان و بسته بیسکوییت میان در راه‌ماندگان توزیع شده است.
بارش سنگین و کم‌سابقه برف در روزهای گذشته، مشکلاتی را برای شهروندان بسیاری از استان‌های کشور به وجود آورده است.
اکنون تردد در برخی از محورها از جمله مناطق کوهستانی و گردنه های برف گیر تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر بوده و از شهروندان خواسته شده است از ترددهای غیرضروری پرهیز کنند.

کد خبر 52811

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha