استقبال از شرکت کنندگان نشست صلح سوریه در سوچی با نان و نمک روسی

سرویس جهان- به گفته هیئت برگزار کننده نشست ملی صلح سوریه در شهر سوچی نماینده کردها هم در این نشست حضور دارد و بر اساس سنت روسها از شرکت کنندگان با نان و نمک روسی که نشانه پیشنهاد دوستی ابدی روسهاست استقبال شده است.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، امروز 29 ژانویه 2018 نشست ملی صلح سوریه با شرکت نمایندگان گروه های مختلف این کشور در شهر سوچی روسیه آغاز می شود.

هیئت برگزار کننده نشست با انتشار بیانیه ای اعلام کرد 1600 نماینده گروه های مختلف شامل کردهای سوریه در این مذاکرات که بر سر آینده سوریه با هم گفتگو می کنند حضور دارند.

بر اساس این بیانیه نمایندگان کردها، ایزدی ها، اعراب، دروزها و دیگر اقلیت های قومی و مذهبی حضور دارند. نزدیک به 95 درصد اعضای این نشست عرب هستند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، از شرکت کنندگان در این نشست با نان و نمک روسی که یک سنت دیرینه این کشور است استقبال شده است. تقدیم نان و نمک در فرهنگ روسی به معنی دوستی ابدی با میهمان است.

یک هیئت از وزارت خارجه سوریه نیز در این مذاکرات حضور پیدا کرده اند. با وجودی که اعلام شده کردها در این مذاکرات شرکت کرده اند اما مقامات کرد سوریه که اداره شمال سوریه را در دست دارند اعلام کرده بودند به دلیل ادامه حملات ترکیه به عفرین در این مذاکرات شرکت نمی کنند. مذاکرات سوچی فردا نیز ادامه خواهد داشت.

کد خبرنگار: 40101

کد خبر 52804

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha