شهر ارومیه به شبکه حمل و نقل ریلی متصل شد

سرویس آذربایجان غربی- معاون وزیر راه وشهرسازی گفت:‌ هم اکنون با اتمام ریل‌گذاری نقده تا ارومیه اتصال ریلی شهر ارومیه به شبکه حمل و نقل ریلی برقرار شد و هم اکنون عملیات تکمیل خط در حال انجام است.

به گزارش کردپرس به نقل از وزارت راه و شهرسازی خیراله خادمی صبح امروز در سفر به استان آذربایجان غربی از راه‌آهن مراغه- ارومیه بازدید کرد و گفت: هم اکنون با اتمام ریل‌گذاری نقده تا ارومیه اتصال ریلی شهر ارومیه به شبکه حمل‌و‌نقل ریلی برقرار شد و عملیات تکمیل خط نیز در حال انجام است.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: راه‌آهن مراغه- ارومیه حدفاصل مراغه تا مهاباد در گذشته به بهره‌برداری رسیده است، عملیات ریلگذاری مهاباد تا نقده نیز در سال گذشته تکمیل شده است و هم‌اکنون شاهد اتمام عملیات ریل‌گذاری نقده تا ارومیه هستیم.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه در خصوص ایستگاه راه‌آهن ارومیه اظهار داشت: ایستگاه تشکیلاتی ارومیه به عنوان بزرگترین ایستگاه راه‌آهن مراغه- ارومیه با زیربنای حدود ۱۶ هزار و ۶۰۰ مترمربع با استفاده از آخرین تکنولوژی‌های ایستگاه‌سازی در زمینی به مساحت ۷۰ هکتار در دست ساخت است.

وی خاطرنشان کرد: ساختمان اصلی ایستگاه ۵ هزار و ۳۷۰ متر مربع مساحت دارد و با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی مراحل نهایی کار را طی می‌کند و کل ایستگاه نیز هم اکنون ۷۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

گفتنی است: راه‌آهن مراغه-ارومیه به طول ۱۸۴ کیلومتر استان‌های آذربایجان غربی را از طریق شبکه ریلی به استان‌‌های آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین و تهران متصل می‌کند و از این طریق موجب توسعه اقتصادی و افزایش رفاه مردم منطقه می‌شود و مردم شهرهای ملکان، میاندوآب، مهاباد، محمدیار و نقده می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

کد خبر 52707

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha