اربیل با نظارت افسران عراقی بر فرودگاه‌های اقلیم کردستان موافقت کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- یکی از مشاورین رئیس‌جمهور عراق اعلام کرد که پس از دیدار هیئت دولتی اقلیم کردستان از بغداد، اربیل با نظارت افسران دولت عراق بر فرودگاه‌های اقلیم موافقت کرده است.

به گزارش کردپرس، عبدالله علیاوەیی در گفتگو با سایت خبری خندان اعلام کرد که در سفر هیئتی دولتی اقلیم کردستان به بغداد، گفتگوهایی در مورد فرودگاه‌های اقلیم انجام شده و در حال حاضر از سرگیری پروازهای خارجی در این فرودگاه ها نیازمند دستور و تصمیم حیدر عبادی نخست وزیر عراق است.

مشاور فؤاد معصوم رئیس‌جمهور عراق افزود که پس از این گفتگوها دولت اقلیم کردستان با نظارت افسران دولت عراق بر فرودگاه‌های اقلیم کردستان موافقت کرده است.

وی گفت که وزیر حمل‌ونقل عراق به وی اطلاع داده که هیئت های ویژه دولت عراق که برای گفتگو در مورد گذرگاه های مرزی اقلیم به اربیل سفر کرده بودند، به کارهای خود پایان داده‌اند و همە امور لازم در مورد گذرگاه‌ها و فرودگاه‌های اقلیم پایان یافته و فقط تصمیم عبادی برای اجرایی شدن امور باقی مانده است.

دولت عراق در واکنشی تند به برگزاری رفراندوم استقلال اقلیم کردستان، اقدام به وضع تحریم های سیاسی، اقتصادی و بانکی علیه اقلیم کرده و در این راستا پروازهای خارجی در فرودگاه‌های اقلیم را ممنوع کرده و بر در دست گرفتن کنترل تمامی گذرگاه های مرزی اقلیم تأکید می کند.

کد خبر 52705

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha